  • Data: 2018-03-22 23:34:28
    Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-19 o 20:55, Shrek pisze:

    > No tak, tym niemniej i bez tuningu się zdarzają. Może coś się tobie
    > przytrafiło, bo naprawdę - z wykresy wynika ze powinieneś piłować do
    > czerwonego pola żeby było jak najszybciej.

    Wczoraj miałem okazję przejechać 800km po autostradach. Nie mierzyłem
    niczego ze stoperem w ręku bo nie miałem jak. Mogę więc głupoty gadać.
    Obserwowałem jak auto przyspiesza. Całkowicie wizualnie, licząc
    interwały czasowe między wskazaniami prędkościomierza.

    W moim aucie jest tak, że przy ok. 180km/h obroty są rzędu 3000.
    Przełączenie z niższego biegu na wyższy następuje przy ok 140km/h. Gaz
    wciśnięty do dechy. No i potwierdziło się, że bardzo zauważalna jest
    różnica w nabieraniu prędkości ze 140->160 vs 160->180. Ilekroć
    skupiałem się na tym, to zawsze okazywało się iż ten drugi zakres
    zajmował mniej czasu jakby nie liczyć. Okazało się, że nie jest to
    jednak odczucie rosnącego przyspieszenia (jak domniemałem) lecz
    fizycznie wzrastającej prędkości. Czuć to "w fotelu" nawet. W okolicach
    160km/h czuć narastające wciskanie w fotel. Zabij mnie, ale nie potrafię
    tego wytłumaczyć. Okolice 2200-2800 obr (może 3000 - ciężko powiedzieć)
    dają większe przyspieszenie niż wyższe lub niższe obroty.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek