-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2
.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: tom <t...@l...localdomain>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Date: Sat, 24 Mar 2018 00:03:35 +0000 (UTC)
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 23
Message-ID: <s...@l...localdomain>
References: <d...@g...com>
<p86naq$nhr$1@node1.news.atman.pl> <p86p0u$vtf$8@node1.news.atman.pl>
<p86pp3$q14$1@node1.news.atman.pl> <p86rah$vtf$10@node1.news.atman.pl>
<p88gvg$ham$1@node2.news.atman.pl> <p88k4f$phk$4@node2.news.atman.pl>
<p898nc$7t6$2@node2.news.atman.pl> <p8992d$5b7$1@node1.news.atman.pl>
<p8ejpj$fip$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p8emav$6fm$1@node2.news.atman.pl>
<p8enos$a8p$4@node1.news.atman.pl> <p8k3le$msf$1@node1.news.atman.pl>
<p8kv96$ql8$2@node2.news.atman.pl> <p8ll92$7n3$1@node1.news.atman.pl>
<p8lmfi$sr6$4@node1.news.atman.pl>
<s...@l...localdomain>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 185.78.135.50
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1521849815 20256 185.78.135.50 (24 Mar 2018 00:03:35
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Mar 2018 00:03:35 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627222
[ ukryj nagłówki ]Dnia 21.03.2018 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:
> Dnia Wed, 21 Mar 2018 22:13:21 +0000 (UTC), tom napisał(a):
>
>> Skąd Wasze przekonanie, że przyspieszając szybciej zużywacie mniej paliwa?
>> Trochę rozumiem argument o sprawności, ale jak wolniej przyspieszam, to potrzebuje
>> mniej mocy i jeśli to podzielę przez mniejszą sprawność, to wciąż może wyjść mniej
paliwa.
>
> Jeśli dwa samochody jadą z tą samą średnią prędkością, to ten kto dłużej
> przyspieszał, potem musi osiągnąć wyższą prędkość żeby nadgonić stratę ze
> startu.
> A wyższa prędkość oznacza wyższe opory (rosnące z kwadratem prędkości).
Tak, masz rację. I nawet pomijając opory, to na rozpędzenie się do wyższej prędkości
trzeba
więcej energii.
Tylko, że w mieście często jest tak, że im szybciej jedziemy, tym dłużej stoimy na
następnych światłach.
Czyli mamy za dużą średnią prędkość. A wolniejsze ruszanie sprzyja jej zmniejszeniu.
--
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.18 07:09 Shrek
- 24.03.18 10:05 J.F.
- 24.03.18 12:01 J.F.
- 24.03.18 13:02 Shrek
- 24.03.18 14:55 Marek S
- 24.03.18 15:19 Marek S
- 24.03.18 15:59 Shrek
- 24.03.18 16:53 J.F.
- 24.03.18 17:23 Cavallino
- 24.03.18 17:24 Cavallino
- 24.03.18 18:04 Marek S
- 24.03.18 18:09 J.F.
- 24.03.18 19:13 Marek S
- 24.03.18 19:39 Marek S
- 24.03.18 19:47 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=