    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 20 Sep 2016 07:02:50 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Znalezienie przerwy w kablu
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 września 2016 15:12:30 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > Hej,
    >
    > Macie jakiś sprytny sposób na znalezienie przerwy w 50-metrowym
    > przedłużaczu?
    >
    > Przedłużacz jest do dupy, kruchy i połatany, ale nie chcę kupować nowego,
    > bo mam już nowy, porządny i trzy razy droższy. Ten chciałbym puścić przez
    > drogę i puścić nim awaryjnie 12V (niewielki prąd, tylko do podtrzymania
    > akumulatora). Ale nie działa, gdzieś jest przerwa.
    >
    > Próbowałem podłączyć do jednej żyły przebieg ok. 150 kHz i chodzić z
    > odbiornikiem, ale nawet na końcu kabla jest silny sygnał (tak samo po
> [...]
    W sklepach są takie mierniki "sróbowkrętowe" które pomagają w znalezieniu kabli w
    scianie.
    Podpiąć tylko jeden kabel do gniazdka i chodzić i szukac przerwy.

    Ale nie wiem czy sie uda. Druga częśc tego przerwanego przewodu może działać jak
    okadka kondensatora i ten miernik pokaże ciągłość.

    U siebie robilem tak:
    Najpierw inspekcja gdzie kabel jest zmaltretowany. Ocena czy to tu.
    Cięcie, weryfikacja, ewentualna naprawa, zalutownaie , zaizolowanie.

    Jak nie widać miejsc - kandydatów do naprawy to robie przedłużacz dwa razy krótszy -
    czyli binarne cięcie.
    Takie krótkie przedłużacze tez się zazwyczaj daje wykorzystać - dodając listwe na
    końcu....

    Kiedyś okazało się że przedłużacz był przerwany w 3 miejscach.
    Ale to raczej hardkor :)