  • 31. Data: 2011-11-15 11:56:55
    Temat: Re: Żywotność żarówek
    Od: Witoldo <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-15 06:54, R pisze:

    > A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania
    > (H7).

    U mnie też tak było. To co zrobiłem to zadbałem o styki. Prawdopodobnie
    od różnych wibracji, wstrząsów na dołkach itp. iskrzyło na stykch i
    padały żarówki.
    Witoldo

  • 32. Data: 2011-11-15 12:13:46
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 15/11/2011 05:54, R wrote:
> [...]
    >
    > Uwaga wstępna: nie mam zamiaru dyskutować 1000. raz o sensie lub jego
    > braku w obowiązku jazdy w dzień na światłach. Stan faktyczny jest jaki
    > jest i tyle.
    >
    > A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania
    > (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę głownie
    > z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki
    > jaką znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?
    >
    > Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak
    > samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie

    Ja i bez nakazu jezdziłem zawsze na światłach i zazwyczaj częściej
    samochody niż żarówki zmieniam przy przebiegach 15-20k rocznie..
    Sprawdzź lepiej instalacje, bo normalne to to nie jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 33. Data: 2011-11-15 12:17:40
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Chyba za wysokie ;P to wtedy częściej padają ;)

    Gorsze jest za niskie. Hint: cykl halogenowy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 34. Data: 2011-11-15 12:26:11
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Moze wyjasnij, dlaczego to ma pomoc ?

    Pewnie zeby krocej pracowala przy obnizonym napieciu. Jak silnik nie
    kreci alternatora, ktory daje te ok. 14v, to z samego akumulatora moze
    byc ponizej 12. Wtedy moze byc za niska temperatura banki by zachodzil
    cykl halogenowy z pelna wydajnoscia. To oczywiscie obniza trwalosc zarowek.
    Do autora watku, u mnie tak srednio raz na rok pada H7 przy przelotach
    ok. 12-15 kkm.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 35. Data: 2011-11-15 12:39:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Nov 2011 12:17:40 +0100, Pawel "O'Pajak"

    > Gorsze jest za niskie. Hint: cykl halogenowy.

    To jest IMHO problem szczątkowy. Dla halogena najgorszy jest pierwszy
    strzał prądu.

    Powiem Ci, że 5 lat temu na schodach w domu zamontowałem automat schodowy z
    płynnym rozjaśnianiem i ściemnianiem + czujnik ruchu (do oświetlenia
    halogenowego). Tak jak w kuchni czy salonie średnio 2x w roku wymieniam
    jakieś żarówki (naturalnie identyczne halogeny), tak na schodach ani razu
    jeszcze nie byłem do tego zmuszony, pomimo, że cykl on/off odbywa się tam o
    wiele częściej. Miałem to samo zrobić w salonie i kuchni, ale za późno się
    skapowałem i już mi się nie chciało pruć ściany/sufitu żeby ściemniacz
    zamontować. :P Teraz trochę "żałuję", bo na lampki poleciało już zdrowo
    ponad 200 zł, a ściemniacz kosztował 20 zł/szt. i jaki ładny efekt do tego.
    :P

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 36. Data: 2011-11-15 12:58:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

    Tuesday, November 15, 2011, 12:39:31 PM, you wrote:

> [...]
    > ponad 200 zł, a ściemniacz kosztował 20 zł/szt. i jaki ładny efekt do tego.

    Nie trzeba ściemniacza - wystarczy szeregowo z wyłącznikiem zastosować
    termistor rozruchowy. Np. NTCS-18R-2A5 z TME. Można dać 2 lub 3
    szeregowo. Jedyny kłopot to to, że lepiej, żeby się z plastikami
    termistory nie stykały, bo będzie śmierdzieć :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2011-11-15 13:03:12
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    szufla wrote:
    > silniku.
    >
    > Moze wyjasnij, dlaczego to ma pomoc ?

    U mnie gdy kręci rozrusznik wyłączne jest wiele urządzeń min światła.
    Żarówki w większości (myslę że w 90%) przepalają sie podczas szoku
    temperatury przy zapalaniu (studzą się o wiele wolniej niż rozgrzewają).
    Więc jak ci przygasają swiatła to masz więcej cykli zapalania więc i
    prawdopodobieństwo przepalenia jest większe. Dodaj układ łagodnego startu i
    będzie ok.
    Np Ford aby zminimalizować to zjawisko przy automatycznym zapalniu świateł
    daje mniejsze napięcie na żarówkę niż jak włączysz światła ręcznie.

  • 38. Data: 2011-11-15 13:29:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pawel,

    Tuesday, November 15, 2011, 12:26:11 PM, you wrote:

> [...]
    > cykl halogenowy z pelna wydajnoscia. To oczywiscie obniza trwalosc zarowek.

    Nieprawda. Zanim dojdzie do zaniku cyklu halogenowego, to szybkość
    utraty wolframu spadnie sporo poniżej wartwości istotnych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2011-11-15 14:04:15
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "szufla" <b...@e...pl>

    > Potrafisz to poprzec naukowo czy tylko tak pitolisz bez sensu ?

    Zauważam nie tylko brak emaila :)

  • 40. Data: 2011-11-15 14:16:03
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Zauważam nie tylko brak emaila :)