  • Data: 2019-06-17 19:52:01
    Temat: Re: a takie tam ...
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-17 o 17:47, J.F. pisze:

    > Ty jestes szlachcic/inteligent, od roboty jest stroz i robotnicy :-)

    Praca fizyczna szlachty tylko jako zabawa, a nie konieczność.
    Car podobno podarował Kościuszce w niewoli, luksusową tokarkę do drewna,
    bo takie było hobby ówczesnej szlachty.
    Rokkokowe damy przebierały się za pastereczki. ;)

    > nie calkiem. Zolnierz musi miec wolna reke do salutowania :-)
    > Teczke chyba mogl nosic, ale gustowną, nie zaden "pakunek".

    To były czasy Szwejków, czyli ordynansów i służby domowej.

    > Czasy sie zmieniaja, specjalizacja produkcji jakby przywraca stare
    > zwyczaje - rob to, na czym sie znasz, reszte kupuj - inni sie na tym
    > znaja lepiej :-)

    Dawniej też byli rzemieślnicy wykształceni i tzw. partacze.

    Myślę, że matematyka i geometria powstały na potrzeby koszykarstwa i
    innych rzemiosł.
    Naprawdę rzemieślnicy sporą mieli wiedzę praktyczną: geometryczną i
    matematyczną.
    Tu jest bardzo ciekawy przykład praktycznego zastosowania wielościanów:
    http://me.bme.hu/sites/default/files/page/Baskets.pd

    WM