    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: aplikacja do fotek
    Date: Sat, 16 Mar 2019 23:32:19 +0100

    Fri, 15 Mar 2019 20:23:39 +0100, w <5c8bfbcb$0$484$65785112@news.neostrada.pl>,
    "1634Racine" <m...@...cbqebml> napisał(-a):

    > Wiadomo, ze zapis do formatu bezstratnego w androidach nie istnieje, chociaz
    > czasami tak deklaruja. Nie jest mozliwy z przyczyn "programistycznych".

    Istnieje. Moja robi -- dostajesz dwie fotki, jedna to jpg, druga to raw (format
    pliku dng).

    > Czyli sprawa jakosci robionych foto (mam na mysli nie jakosc artyst.
    > oczywiscie), to tak naprawde sprawa algorytmu (uzytego w komorce) zapisu
    > foto do jpeg. Poziom = 100% jakosci jpega w jednej komorce nie jest rowny
    > 100% jakosci jpega w drugiej komorce, czyli jest to sprawa producenta.

    Kompresja jpg nie ma za wiele wspólnego z jakością.
    Obrazy raw często mam lepszej jakości, ale to nie przez kompresję, tylko przez
    algorytmy które na swój sposób uznają jak ta fotka będzie wyglądała najlepiej.

    > Czy macie wiedze o aplikacjach foto: ktore z nich algorytm zapisu do jpega
    > maja
    > najlepszy jesli chodzi o jakosc?
    > Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?

    OpenCamera ma zapis do raw.

    Ale źle uznajesz co jest przyczyną złej jakości zdjęć.