  • 231. Data: 2011-07-04 17:43:32
    Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości news:

    > Nie będę się powtarzał. Autora wątku prosimy o rlelacionowanie jak się
    > sprawa skończyła. Będzie wiadomo, kto miał rację.

    Już wiadomo.
    Opis zdarzenia był nieprawidłowy, wyspek pomiędzy pasami nie było.
    Były tylko pomiędzy jezdniami dla przeciwnych kierunków.

  • 232. Data: 2011-07-04 17:47:15
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 17:37, Cavallino pisze:

    > A co za różnica?

    Zasadnicza?

    > Zresztą nie musi być i świateł, korek do skrętu w prawo też się zdarza.
    >
    > Przykładów co niemiara na poznańskich, ratajskich rondach.

    Nie o to jakby pytałem.

    > Niekoniecznie, czerwone dla skrętu w prawo obowiązujące na prawym pasie
    > też się zdarza.

    Wiele rzeczy się zdarza, ale ja pytałem o przypadek ogólny.

    > Albo prawy pas do jazy prosto, a lewy do skrętu w lewo z osobnymi
    > światłami.

    Albo, albo... Mogło się też zdażyć, że prowadziłeś karetkę. Nie o to
    pytałem.

    Shrek.

  • 233. Data: 2011-07-04 17:49:33
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 17:43, Cavallino pisze:

    > Już wiadomo.
    > Opis zdarzenia był nieprawidłowy, wyspek pomiędzy pasami nie było.
    > Były tylko pomiędzy jezdniami dla przeciwnych kierunków.

    Czyli po przeczytanu wątku zmieniasz zdanie co do winy?

    Shrek.

  • 234. Data: 2011-07-04 17:50:37
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > OK, nara, z chamem

    Chamstwem to jest powolywac sie na cos czego sie nie zna a potem jeszcze
    dodatkowo kazac tego szukac innej osobie. Dlatego spytalem sie czy moze
    jestes po prostu jebniety ?

    >dyskutował nie będę.

    Z wzajemnoscia, wystarczy twojego pieprzenia bez sensu.

    sz.

  • 235. Data: 2011-07-04 17:52:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wiele rzeczy się zdarza, ale ja pytałem o przypadek ogólny.

    A jaki to jest ogólny?

    Bo ja się odniosłem WYŁĄCZNIE do tego co pisał "to".
    Czyli o przypadku gdy samochody NIE zatrzymują się w celu przepuszczenia
    pieszych, tylko z innego powodu.
    A piesi owszem - korzystają z zatrzymania, ale nie oni byli jego celem.

    I takiego przypadku ten przepis NIE DOTYCZY.
    Co oczywiście nie znaczy, że INNE przepisy nie nakazują zwolnić czy wręcz
    się zatrzymać przed przejście,

    > Albo, albo... Mogło się też zdażyć, że prowadziłeś karetkę. Nie o to
    > pytałem.

    A pytałeś w oderwaniu od dyskusji i tego co pisałe "to", czy w związku z
    nią?

  • 236. Data: 2011-07-04 17:54:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czyli po przeczytanu wątku zmieniasz zdanie co do winy?

    Przeczytaj wątek, to będziesz miał jasne przekonanie, co do mojego zdania o
    winie kierowcy.
    Dla ułatwienia - wyraziłem je jako pierwszy w wątku, gdzieś w trzecim jego
    poście.

    Więc czemu miałbym zmieniać zdanie i na co?
    Z "winny" na "winny"?
    Gdzie tu jakaś zmiana?

  • 237. Data: 2011-07-04 17:54:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Dla każdego myślącego nie jest to oczywiste, ponieważ nie sposób to
    > ocenić w 100%, skoro zatrzymały się przed pasami, a tam dodatkowo byli
    > piesi.

    Z opisu wynika, że tam "stały", a nie dopiero się zatrzymywały, więc jest
    to oczywiste. Stanęły wcześniej, bo chciały skręcić, ale nie było można.
    Piesi pojawili się później.

    > Nie może być - więc jednak mogli ustępować pieszym
    > pierwszeństwa/puszczać ich na pasach?

    Ten przepis mówi wyraźnie o zatrzymaniu się w celu ustąpienia
    pierwszeństwu pieszemu. Czyli widzisz pieszego wchodzącego na pasy i się
    zatrzymujesz. To opisuje ten przepis. Inne sytuacje opisują inne przepisy.

    > A co mnie obchodzą jakieś szczegółowe zapisy, skoro złamał elementarne
    > zasady bezpieczeństwa na drodze? Pomijam wprost kwestie złamania
    > ograniczenia prędkości - złamał Art. 3, który jest niejako nadrzędnym.

    Ale z tym się zgadzamy, ja twierdze wyłącznie, że ten, konkretny przepis,
    nie został najprawdopodobniej złamany, bo mówi o czym innym. Czy tak
    trudno oddzielić jedno od drugiego?

  • 238. Data: 2011-07-04 17:54:55
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 16:45, szufla pisze:

    > Nie, to jest praktyka. Mozesz sprawdzic doswiadczalnie.

    Raczej kiepski pomysł.

    Shrek.

  • 239. Data: 2011-07-04 17:59:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-04 17:33, Michał Gut pisze:
> [...]
    > ulica to nie pulawska a 7ka kolo jakiegos hotelu na litere G.
    > koles jechal lewym pasem i jak zobaczyl ze tamte zwalniaja z kierunkiem
    > w lewo to zmienil pas na prawy. obserwowal kobiete przy pasach po prawej
    > stronie - dlatego zaczal zwalniac. nie moze dokladnie ustalic kiedy
    > hamowal bo jemu sie wydaje ze przed pasami ale policjant mowil mu ze 30m
    > wczesniej.
    > ewidentnie wina kolegi aczkolwiek dziewczyny wbiegly na pasy od lewej
    > strony (najprawdopodobniej biegly do tej kobiety, mowil cos o machaniu).

    No to jeszcze gorzej - to machanie to mu powinno dodatkowo pomóc w
    ocenie sytuacji na drodze, a tak trafił pieszych, którzy już połowę
    pasów przebyli...

  • 240. Data: 2011-07-04 18:05:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > No to jeszcze gorzej - to machanie to mu powinno dodatkowo pomóc w
    > ocenie sytuacji na drodze, a tak trafił pieszych, którzy już połowę
    > pasów przebyli...

    Raczej na odwrót -- po pasach się nie biega.