  • 221. Data: 2011-07-04 16:56:02
    Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > Nic nie widzisz, ślepoto. Generalnie powinieneś iść na odstrzał
    > (dosłowny), bo stanowisz poważne zagrożenie w ruchu drogowym.

    Widzę, że nie tylko z logicznym myśleniem u Ciebie kiepsko, ale i z
    kulturą osobistą.

  • 222. Data: 2011-07-04 17:18:07
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-04 15:51, to pisze:
    > Artur Maśląg
    (...)

    > Do tego prowadzi olewanie podstawowej zasady "nie widzę -- nie jadę". Jak
    > ktoś jeździ na pałę, to prędzej czy później w coś walnie i ma to niewiele
    > wspólnego z przepisami jaki takimi.

    Cieszę się, że do tego też doszedłeś. Jednak nie znaczy to, że przepisy
    można zlewać, bo wydaje mi się, że widzę.

    > Ostatnio zauważyłem, że znowu niezbyt się stosują. Jak dla mnie sytuacja
    > by znormalniała, gdyby postawili tam 70, bo i tak tyle wszyscy jeżdżą,
    > gdy tylko niewielkie natężenie ruchu na to pozwala (albo i szybciej).

    Aaaaa - to teraz już wszyscy jadą 70km/h, a nie 80-100? Znaczy to
    więcej to już okazuje się rzadkość, a nie reguła?

    > Niby co udowodniono? Nie osłabiaj mnie. Ma do rzeczy i to bardzo dużo.

    Nic nie ma - udowodniono, że super-hiper samochód hamuje niewiele
    lepiej niż typowe jeździdło przy normalnych prędkościach. Gdybym
    jeszcze miał swoją Warszawę, to bym Ci pokazał ile Twoje teorie
    o "kiepskich samochodach" mają wspólnego z rzeczywistością.
    Podobnie jak Polonezy ze spowalniaczami itd.

    > To jest oczywiste, a nie "w końcu zauważyłem".

    Ciekawe, jakoś wcześniej nie zauważyłeś, że gość potrącił ludzi na
    przejściu.

  • 223. Data: 2011-07-04 17:33:18
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ok wiec pogadalem z gosciem i juz wiem dokladniej jak to bylo.
    pokrecilem.
    wysepka byla owszem ale pomiedzy pasami w roznych kierunkach.
    ulica to nie pulawska a 7ka kolo jakiegos hotelu na litere G.
    koles jechal lewym pasem i jak zobaczyl ze tamte zwalniaja z kierunkiem w
    lewo to zmienil pas na prawy. obserwowal kobiete przy pasach po prawej
    stronie - dlatego zaczal zwalniac. nie moze dokladnie ustalic kiedy hamowal
    bo jemu sie wydaje ze przed pasami ale policjant mowil mu ze 30m wczesniej.

    ewidentnie wina kolegi aczkolwiek dziewczyny wbiegly na pasy od lewej strony
    (najprawdopodobniej biegly do tej kobiety, mowil cos o machaniu).

  • 224. Data: 2011-07-04 17:33:28
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 10:31, Cavallino pisze:

    > Jak się zatrzymasz na czerwonym - to można.
    > A o tym pisze to jakbyś nie zrozumiał.

    A kto pisał coś o światłach? No i z tym "uogulnionym" czerwonym troszkę
    się rozpędziłes, bo dotyczy ono również ciebie.

    Shrek.

  • 225. Data: 2011-07-04 17:35:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:iusmfr$7dd$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > ok wiec pogadalem z gosciem i juz wiem dokladniej jak to bylo.
    > pokrecilem.
    > wysepka byla owszem ale pomiedzy pasami w roznych kierunkach.

    Czyli cały wątek jakby nie na temat, ewidentna wina kierowcy.

  • 226. Data: 2011-07-04 17:37:19
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 16:29, to pisze:

    > Niby dlaczego nie?

    _Na_ jezdnię _bezpośrednio_ pod jadący pojazd. Dlatego.

    > Bo ludzie mają problem ze stosowaniem zbyt ogólnych zasad, są na nie zbyt
    > głupi. Zresztą ten przepis jest oczywiście dobry. Tyle, że po prostu nie
    > dotyczy tej sytuacji.

    A masz szklaną kulę w samochodzie? Po czym poznajesz w jakim celu
    stojący samochód zatrzymał się? Jakoś inaczej wyglądają? I jak widać ten
    też nie wiedział.

    Shrek.

  • 227. Data: 2011-07-04 17:37:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-04 16:38, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Raczej większość nic nie zrozumiała (co mnie zresztą nie dziwi).

    Tylko potwierdzasz, że sam nie zrozumiałeś i do tego się przy tym
    upierasz.

    > Samochody nie zatrzymały się w celu przepuszczenia pieszych tylko po to,
    > by skręcić w lewo. I to jest oczywiste dla każdego myślącego.

    Dla każdego myślącego nie jest to oczywiste, ponieważ nie sposób to
    ocenić w 100%, skoro zatrzymały się przed pasami, a tam dodatkowo
    byli piesi. Nie wiem jak oceniasz, czy było miejsce do zmieszczenia
    się za pasami, skoro jedziesz innym pasem 80km/h - z tyłu tego nie
    widać. Masz pasy i samochody przed nimi stojące. No i pieszych...

    > Oczywiście każdy myślący weźmie pod uwagę prawdopodobieństwo pojawienia
    > się pieszego pomiędzy tym samochodami, skoro było tam przejście i
    > dostosuje odpowiednio prędkość, żeby ew. ustąpić pierwszeństwa pieszemu
    > który na tych pasach się pojawi.

    Nie może być - więc jednak mogli ustępować pieszym
    pierwszeństwa/puszczać ich na pasach?

    > Tyle, ze to zupełnie inny przepis.

    A co mnie obchodzą jakieś szczegółowe zapisy, skoro złamał elementarne
    zasady bezpieczeństwa na drodze? Pomijam wprost kwestie złamania
    ograniczenia prędkości - złamał Art. 3, który jest niejako nadrzędnym.

  • 228. Data: 2011-07-04 17:37:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > A kto pisał coś o światłach?

    A co za różnica?
    Zresztą nie musi być i świateł, korek do skrętu w prawo też się zdarza.

    Przykładów co niemiara na poznańskich, ratajskich rondach.

    >No i z tym "uogulnionym" czerwonym troszkę się rozpędziłes, bo dotyczy ono
    >również ciebie.

    Niekoniecznie, czerwone dla skrętu w prawo obowiązujące na prawym pasie też
    się zdarza.
    Albo prawy pas do jazy prosto, a lewy do skrętu w lewo z osobnymi światłami.

  • 229. Data: 2011-07-04 17:39:05
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 10:28, Cavallino pisze:

    > Jeśli nie rozumie tego co próbuje przestrzegać, to prędzej jest zwykłym
    > analfabetą.

    Nie będę się powtarzał. Autora wątku prosimy o rlelacionowanie jak się
    sprawa skończyła. Będzie wiadomo, kto miał rację.

    Shrek.

  • 230. Data: 2011-07-04 17:42:49
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 16:47, to pisze:
    > begin szerszen

    > Moim zdaniem zawiasy dostanie.

    I pewnie zakaz prowadzenia pojazdów na parę lat. I naprawdę przesrane to
    ma dzieciak na OIOMie i jego rodzina. Sprawca to raczej umiarkowanie.

    Shrek.