  • 241. Data: 2011-07-04 18:15:18
    Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-04 18:05, to pisze:
    >Artur Maśląg

    > Raczej na odwrót

    Wręcz przeciwnie.

    > -- po pasach się nie biega.

    To bieganie to znów kwestia dyskusyjna, szczególnie, że podobno miało
    miejsce ze strony, której kierowca nie obserwował. Ciekawe jak będziesz
    oceniał energiczne przechodzenie przez pasy od lekkiego pośpiechu
    - szczególnie przed stojącym samochodem.

  • 242. Data: 2011-07-04 18:15:48
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 17:52, Cavallino pisze:

    > A jaki to jest ogólny?

    Taki.
    "
    > Zatrzymanie w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu wygląda tak:
    >
    > - Widzisz pieszego już na pasach (wtedy ma pierwszeństwo)
    > - Zatrzymujesz się

    No to pytanie kontrolne. A jak się zatrzymam na prawym pasie, zanim
    pieszy wejdzie na pasy, tylko stoi na krawężniku, to znaczy, że można
    mnie ominąć lewym pasem?

    Shrek. "

    Z opisu przedpiscy wynika, że chodzi o przypadek kiedy pieszy ma
    pierwszeństwo bo jest już na pasach (czyli żadne tam światła, pojazdy
    uprzywilejowane, autostrady, policjanci kierujący ruchem i zamknięte OS
    na rajdach).

    > A pytałeś w oderwaniu od dyskusji i tego co pisałe "to", czy w związku z
    > nią?

    Właśnie w związku - i z tego związku wynikało co wyżej.

    Shrek.

  • 243. Data: 2011-07-04 18:18:14
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 17:54, Cavallino pisze:

    > Przeczytaj wątek, to będziesz miał jasne przekonanie, co do mojego
    > zdania o winie kierowcy.
    > Dla ułatwienia - wyraziłem je jako pierwszy w wątku, gdzieś w trzecim
    > jego poście.

    Wybacz, mam ustaione wątkowanie, i czytając nie wiem co napisałeś w
    następnej odnodze wątku. Jak pewnie zdecydowana większość

    > Więc czemu miałbym zmieniać zdanie i na co?
    > Z "winny" na "winny"?
    > Gdzie tu jakaś zmiana?

    "Wtargnięcie"

    Shrek.

  • 244. Data: 2011-07-04 18:23:49
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 17:54, to pisze:

    > Z opisu wynika, że tam "stały", a nie dopiero się zatrzymywały, więc jest
    > to oczywiste. Stanęły wcześniej, bo chciały skręcić, ale nie było można.
    > Piesi pojawili się później.

    A czemu nie stały na przejściu, za przejściem, tylko akurat przed?
    Właśnie dlatego, że jak się pieszy pojawi, to będzie miał pierwszeństwo.
    I tak zatrzymując się przed przejściem robię to w celu ustąpienia
    pierwszeństwa pieszemu, nawet jeśli jeszcze się nie pojawił. Podobnie
    jak zatrzymując się na czerwonym swietle, nawet jak na prostopodłej
    (przypadek ogólny, zanim wyjedziesz z rondem, brakiem skrzyżowania,
    przejazdem kolejowym itp) nikogo (jeszcze nie ma). Nadjedzie - będzie
    miał pierwszeństwo, dlatego zatrzymujesz się przed skrzyżowaniem, żeby
    mu go ustąpić. Analogicznie z przejściem.

    Mam nadzieję, że tym razem zrozumiesz.

    Shrek.

  • 245. Data: 2011-07-04 18:27:24
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 17:33, Michał Gut pisze:
    > ok wiec pogadalem z gosciem i juz wiem dokladniej jak to bylo.
    > pokrecilem.
    > wysepka byla owszem ale pomiedzy pasami w roznych kierunkach.
    > ulica to nie pulawska a 7ka kolo jakiegos hotelu na litere G.
    > koles jechal lewym pasem i jak zobaczyl ze tamte zwalniaja z kierunkiem
    > w lewo to zmienil pas na prawy.

    No to już w ogóle mistrz. Kto jeszcze napisze o "wtargnięciu" przed
    pojazd, który wyjeżdza za stojących na skrajnym (od strony pieszych)
    pasie pojazdów?

    Shrek.

  • 246. Data: 2011-07-04 18:45:05
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 02-07-2011 17:21, Marek pisze:
    > Może ciut OT, ale mnie np. wk...wiają piesi, którzy nie dość, że gdy
    > dochodzą do wysepki to zwalniają, a później, nie wiedzieć czemu, nie
    > wchodzą na nią, ale się zatrzymują tuż przed. Jakiś fenomen psychologiczny?

    Mnie zastanawia coś jeszcze. Dlaczego kierowcy często nawet nie zdejmują
    nogi z gazu, w momencie kiedy dojeżdżają do przejścia na którym są piesi?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 247. Data: 2011-07-04 18:49:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-07-2011 18:05, to pisze:

    > Raczej na odwrót -- po pasach się nie biega.

    Raczej klasyczne, bezmyślne omijanie samochodów stojących/zatrzymujących
    się przed przejściem.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 248. Data: 2011-07-04 18:50:26
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Andrzej Ława <a...@l...spam_precz.com> wrote:

    > Omijał i omijał, aż w końcu ominął ten jeden ostatni, którego ominąć mu
    > nie było wolno.

    O widzisz, lepiej. Czyli omijał zgodnie z przepisami a nie wbrew zakazom, a
    potem po prostu wtarabanił się na przejście, mimo, że nie widział co się na
    nim dzieje.

    wit

  • 249. Data: 2011-07-04 19:40:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > to oczywiste. Stanęły wcześniej, bo chciały skręcić, ale nie było można.

    Z opisu w żadnym miejscu nie wynika, by tak sytuacja miała wyglądać.
    Zwyczajnie założyłeś sobie prostszy przypadek, by łatwiej udowadniać
    mniejsza winę kierowcy, a większą pieszych. To spory błąd i jak wiemy
    właśnie do wypadku doprowadził.

    > Ten przepis mówi wyraźnie o zatrzymaniu się w celu ustąpienia
    > pierwszeństwu pieszemu. Czyli widzisz pieszego wchodzącego na pasy i się
    > zatrzymujesz.

    A co mnie ten przepis obchodzi, skoro Ty zakładasz, że tak sytuacja nie
    miała miejsca? Zresztą ten przepis również będzie miał miejsce, jeżeli
    wciąż puszczam pieszych, ponieważ nie mam miejsca do zatrzymania się
    za pasami. Tylko mi tutaj nie wyskakuj z tekstem o utrudnianiu ruchu,
    zamiast ustępowania pierwszeństwa.

    > To opisuje ten przepis. Inne sytuacje opisują inne przepisy.

    No pewnie - tak rozmyć temat, by umniejszyć winę kierowcy.

    > Ale z tym się zgadzamy, ja twierdze wyłącznie, że ten, konkretny przepis,
    > nie został najprawdopodobniej złamany, bo mówi o czym innym.

    Póki co, to nie udało Ci się podważyć naruszenie tego przepisu również.

    > Czy tak trudno oddzielić jedno od drugiego?

    Próba rozdzielania prowadzi do wyciągania fałszywych wniosków, co
    zresztą bywa wykorzystywane przez faktycznych sprawców. Tak naprawdę
    nieistotne są szczegóły, a złamanie bardziej ogólnych zasad poruszania
    się po drogach. W Polsce wciąż pokutuje taka interpretacja prawa, że
    niby przepis szczegółowy przesłania przepis ogólny, czy też fakt
    łamania przepisów ogólnych oraz szczegółowych daje prawo korzystania
    z dobrodziejstw/pierwszeństwa innego przepisu szczegółowego, co
    prowadzi do patologii w zakresie orzecznictwa oraz wielu debilnych
    zachowań drogach. Na szczeście to się powoli zmienia - tak w zakresie
    orzecznictwa jak i zachowań na drogach. Mam nadzieję, że kiedyś to
    zrozumie wiele osób - w tym i Ty.

  • 250. Data: 2011-07-04 20:00:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > Wybacz, mam ustaione wątkowanie, i czytając nie wiem co napisałeś w
    > następnej odnodze wątku. Jak pewnie zdecydowana większość

    Czyli gadacie nie wiedząc o czym?

    > "Wtargnięcie"

    Kierowca nigdzie nie wtargnął i nigdy tak nie napisałem.