    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czy to dobry początek?
    Date: Tue, 29 Jul 2014 20:16:34 +0200

    On 29.07.2014 19:11, ToMasz wrote:
    > witam
    >
    > Czy takie urządzenie to dobry model na początek przygody z
    > programowalnymi mikroukładami?
    >
    > http://tinyurl.com/nem5oxz
    >
    > http://www.banggood.com/ATmega328P-Arduino-Compatibl
    e-Nano-V3-Improved-Version-With-USB-Cable-p-933647.h
    tml

    Różne są na to poglądy. Jedni twierdzą, że lepiej zakupić takie coś co
    jest "gołe" i wszystkie peryferia trzeba podłączyć samemu (choćby głupią
    ledke żeby nią pomrugać). Inni mówią, że lepsze są płytki które już mają
    na sobie "wszystko", ledy, wyświetlacze, czujniki, mostki H i co tam
    tylko można, żeby się nie zajmować kabelkologią i od razu przejść do
    programowania. Osobiście jestem za tym pierwszym podejściem.

    > Czy takie coś da się zaprogramować jako prosty alarm samochodowy bez
    > dodatkowych urządzeni (za pomocą komputera z usb oczywiście)

    Tak i nie.
    Tak - bez problemu możesz to wykorzystać do centralki alarmowej samochodu.
    Nie - nie nie wystarczy sama ta płytka, poszukaj sobie w sieci projektów
    prostych alarmów. Będziesz jeszcze potrzebował przynajmniej odbiornik
    podczerwieni albo jakiś radiowy na 433MHz, jakąś syrenę albo przekaźnik
    którym załączysz klakson w samochodzie. I musisz jeszcze zrobić coś, co
    posłuży Ci za pilot do tego alarmu.
    Nie rzucaj się z motyką na słońce, jeśli nie miałeś wcześniej do
    czynienia z uC zacznij od wspomnianego mrugania ledą i wyświetlenia
    hello world na wyświetlaczu.

    Jakub Rakus