    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: czy warto się pakować w serwer?
    Date: Fri, 29 Jun 2018 23:01:19 GMT

    On 2018-06-29, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > rozglądam sie za nowym kompem. w sensie dlamnie ma zastąpić athlona, ale
    > ma być używany, poleasingowy czy jakiś tam, z gwarancją rozruchową.
    > znalazłem na allegro:
    > "i7 3930K MSI 16GB komputer / serwer rack 2U" 1600zł

    A masz do tego szafę?

    Mogę się podzielić doświadczeniami z Dell PowerEdge 1950 (1U), którego
    kiedyś sobie kupiłem z czystej ciekawosci. Hałasu (wentylatory), który to
    generuje, nie da się porównać z żadnym standardowym pecetem. Ale to 1U
    więc może dlatego (dużo małych wentylatorów).

    Co do, czy zaraz padnie to bym się nie obawiał. Wydaje mi się, że taki
    sprzęt pojawia sie na wtórnym rynku bardziej z powodu zmiany technologii
    (przejście na serwery wirtualne) lub zwykłej wymiany na nowszy, niż
    ryzyka, że się rozkraczy. Markowe, biurowe np. właśnie Delle są
    praktycznie nie do zdarcie. Serwery powinny być bardziej odporne.

    --
    Marcin