  • Data: 2018-11-06 19:55:38
    Temat: Re: fatamrugana 3D
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-06 o 19:10, Shrek pisze:

    > Jak tam sobie chcesz -być może masz rację a cała stara unia się myli.

    W innych krajach, już to przerabialiśmy. Tam jest zupełnie inna kultura
    i nie można tego porównywać. Generalnie jesteśmy lekko w średniowieczu i
    wcale nie uważam, że idąc drogą edukacji i wzrostu świadomości za 15 lat
    się to nie zmieni. Teraz nie.

    > Statystyki powiadasz - aż tak dobrze wypadamy w porówaniu z zachodnią
    > Europą? Ostatnio w czarnej dupie byliśmy i chyba tylko Bułgaria i Litwa
    > (ostatniego nie jestem pewien) wyprzedzała nas w ilosci zabitych per
    > milion mieszkańców.

    I dokładnie to mam na myśli. Jeśli statystyki sie poprawią podobnie do
    zachodnich to dlaczego nie?

    > A w jakim konkretnie przypadku czerwone na wszystkich sygnalizatorach na
    > skrzyżowaniu ma sens? Bo bezpieczne to może i jest, ale tylko jakieś 2
    > minuty.

    Nie czaję że wszyscy czerwone. Rozjaśnij? Może chodzi Tobie o
    spierdolony program?

    > Z naciskiem na wydaje ci się. Jeszcze pamiętam co żeśmy odwalali na
    > wigrach trójkach i rozsądne to to nie było:P

    > "Dokumentem uprawniającym do kierowania pojazdami mechanicznymi
    > dysponuje 80% mężczyzn i 51% kobiet.
    > Więcej:
    > https://www.radiozet.pl/Motoryzacja/Ilu-Polakow-ma-p
    rawo-jazdy-i-samochod"

    Noale co Ty porównujesz? Pieszy w większości nie posiada prawa jazdy i
    nie ma pojęcia o przepisach RD, dzieci już wcale. To o nich chodzi a nie
    o tych co siedzą w puszce :>

    > Na dodatek jak się stukną z rowerzystą albo pieszym, to w więszości
    > przypadków winnym jest certyfikowany posiadacz PJ, więc...

    Więc jak będzie miał przymus czerwonego z powodu zielonego pieszego to
    ryzyko spada. Jak będzie miał zielone a pieszy czerwone i nie umie
    50km/h to mu pieszy nie ucieknie i go upoluje. Pomijam również tych, co
    jak widzą pieszego to z całą rodziną idą na czołowe z innym pojazdem,
    drzewem, słupem z powodu odruchu.

    Doskonale rozumiem takie sytuacje bo je widzę/widziałem i jeszcze kiedyś
    jeździłem na takie akcje skrobanek a sadol codziennie wyświetla jak buty
    spadają. Ja dla mnie argumentacja:

    "Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury
    odpowiada, że "dopuszczenie możliwości przekraczania przejścia dla
    pieszych podczas wyświetlania sygnału czerwonego może przynieść jedynie
    korzyść w postaci zminimalizowania strat czasu pieszego oczekującego na
    zmianę światła, kosztem jego bezpieczeństwa".

    "Biorąc pod uwagę ilość zdarzeń drogowych, w tym ze skutkiem
    śmiertelnym, z udziałem pieszych do których dochodzi corocznie na
    polskich drogach, wydaje się, że proponowane w interpelacji rozwiązanie
    prawne nie wpłynie w żaden sposób na poprawę stanu bezpieczeństwa
    użytkowników ruchu drogowego, wręcz przeciwnie - mając na uwadze, że
    zastosowanie takiego rozwiązania wymaga bardzo wysokiej kultury w
    relacjach kierowca-pieszy - może skutkować zwiększeniem liczby wypadków
    i kolizji z udziałem pieszych" - kwituje Chodkiewicz."

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kukiz15-chce-zniesc-
    mandaty-za-przechodzenie-na-czerwonym-resort-odpowia
    da/nmc9ec9

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?