    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: intel i5 4440 3.1 Ghz???
    Date: Fri, 3 Jan 2020 16:38:50 +0100

    W dniu 03.01.2020 o 12:49, Irokez pisze:

    > No i co mi z tych punktów Passmarka?
    Tobie - nic. Pytający może skorzysta.
    > Czemu 6k a nie 8k czy 5k?
    nie wiem. ale jak się masz denerwować, to nie pisz. jak masz sie
    denerwować że na grupie dyskusyjnej ktoś podaje wyniki benchmarków - to
    nawet nie czytaj.

    > Poza tym tak patrzę i5-4670 vs i5-9400 to różnica prawie 100% na korzyść
    > i5-9400,
    nie wiem, nie mam zdania, nie było mowy o i5 9400

    > a tym czasem na userbenchmark (czyli nie jeden a kilka do
    > kilkudziesięciu tysięcy testów)
    na passmarku przedmiotowy i5 4440 został oceniony po 2948wynikach
    na usermark
    i5 4440 ma wynik "81% szybszy" od i3 3330, czyli bardzo podobny do tego
    co podaje passmark. zależy w którą stronę liczyć pocenty. JA wolę wynik
    w punktach, nawet bardzo wirtualnych, ale punktach, bo można łatwiej i
    szybciej porównywać większą ilość procesorów.

    > Przy i5-4440 bym pozostał, i3 podmienił bym w laptopie na i5 lub i7 i
    a ja bym zapytał jaki i3 na jakiego i5 i7 ILE to kosztuje. Czy autor
    wątku coś wspominał o chęci wymiany procka lub zakupie nowego laptopa?
    Bo ja nie widzę.

    > jechał dalej jak fundusze nie pozwalają na wydanie 3k PLN na laptopa
    > nowego a zastosowania jak w opisie. Tym bardziej że SSD robi tu główną
    > robotę jednak i właśnie badałem zachowanie komputera z i5-4670
    > przechodząc z HDD na SSD a potem znowu na HDD pod kątem responsywności,
    > wygody pracy itp. Mając HDD te 6k, czy mojego procka 7479 punktów guano
    > daje.

    bardzo zamaszyście i mało konkretnie piszesz. O ile dobrze odgadłem
    intencje, to zgadzam się ze wymiana hdd na ssd jest najtańszym sposobem
    "przyśpieszenia" albo poprawy responsywności windowsa. ale kaman, dysk
    ssd można kupić za 7 dych. nie sądzisz że pytający mógł już to zrobić? a
    teraz z drugiej strony. wyobraź sobie ze są dwa laptopy. szybszy ma
    ssd, wolniejszy ma hdd. zamieniamy dyski. czy "szybkość" laptopa
    przeszła razem z ssd czy pozostała tam gdzie jest szybszy procek? Czy
    sama różnica w prędkości procków nic nie zmienia?
    moje zdanie jest takie: Jeśli w powyższym przykładzie obydwa procesory
    były wystarczająco szybkie - czyli powyżej 4, tys punktów w passmarku -
    pozornie szybszy bedzie ten który ma ssd. jeśli jednak weźmiesz naprawdę
    sterego procka i wsadzisz mu ssd będzie czekał, komp będzie chodził
    wolno, z prockiem na 100% i z wyjącym wentylatorem na 100%. mam lapka z
    athlonem 64.

    ToMasz