    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak rozpoznać diody w taśmach diodowych?
    Date: Fri, 23 Jan 2015 21:21:16 +0100

    > Dokładnie. U Chińczyków taśmy z diodami 5050 firmy CREE kosztują 1$/m, z
    > przesyłką (w odcinkach po 5m)
    Czy możecie podać link do sprawdzonego sprzedawcy?

    Wraz z domownikami (żeby nie było że mam oko krzywe) zaczęliśmy
    porównywać jak świecą różne rodzaje światła. Na telefonie zainstalowałem
    jakiś luxometr i sprawdzałem jak maszyna "widzi"
    Normalna świetlówka energooszczędna 21w oświetla nam kuchnie i jest dość
    jasno. Telefon pokazuje że jakieś 1.5m od niej jest 130 luxów. tańsza
    taśma (diody na desce, przy suficie w kierunku podłogi) daje troszkę
    mniej światła a luksomierz twierdzi że jest go 180luxów! Natomiast 1/3
    (12w) tej droższej taśmy daje prawie tyle samo światła co świetlówka
    energooszczędna, natomiast 2/3 droższej taśmy daje już wyraźnie więcej
    światła niż świetlówka energooszczędna. Do tego wszystkiego
    sprawdziliśmy jeszcze świetlówkę liniową 13W. ale to masakra jest, za
    mało światła na kuchnie. to już nawet te najsłabsze diody pobierając 13w
    świecą jaśniej.

    ToMasz