  • Data: 2020-05-20 20:48:32
    Temat: Re: karta SD na SPI zawiesza AtXmega128A3U
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20.05.2020 20:05, jacek wrote:

    > Sprawdź wyrównywanie pół w strukturach. Miałem podobny problem aczkolwiek
    > portowalem z czego innego na STM32 (tez fakt na SD). Po wpisaniu czegoś w
    > rodzaju #pragma pack(1) zadziałało. Problem brał się z tego ze oba
    > kompilatory inaczej budowały struktury.

    W kodzie sterownika karty SD nie mam żadnych struktur. Natomiast FatFS
    jest uniwersalną biblioteką, która powinna kompilować się gdziekolwiek,
    po dostarczeniu niskopoziomowych funkcji I/O. Już parę razy przenosiłem
    te pliki pomiędzy AVR, PIC24 i PIC32 i do tej pory taki problem się nie
    pojawił.

    Jedyna "nowa" rzecz w tym przypadku, to zastosowanie kompilatora xc8
    zamiast standardowego avr-gcc - testuję obsługę AVR-ów w MPLAB X IDE od
    Microchipa.

    No i ta hipoteza nie tłumaczy jednak dlaczego nie chciała u mnie działać
    także sterownik z książki p. Francuza, pisany pod Xmegi...