    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: koniec diesli
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 19 Nov 2018 12:52:26 +0100

    Mon, 19 Nov 2018 10:45:43 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski

    > A jeśli tak, to oczywiście. Skomplikowane, więc drogie.

    Po pierwsze OL PHEV ma silniki na każdej osi a nie przy każdym kole,
    dlatego między innymi auto nie zjeżdża z 3 rolek bo brakuje momentu/mocy.
    Po drugie na ICE jest "skrzynia" CVT na łańcuchu. Drogie jest, bo ma w
    sumie 3 silniki i 12kWh baterie. Dlatego uznaję to za ślepą uliczkę,
    niemniej to dla mnie obecnie jedyna w miarę sensowna oferta auta
    oferujacego napęd elektryczny który wykorzystuję w ponad 90%.

    > Tu żadna. Czyli to bardziej spalinowiec wspomagany elektrycznie,
    > niż elektryk z generatorem prądu.

    W normalnym trybie jedzie najpierw na prądzie z baterii zasilając
    elektryki, potem na generatorze przy chęci kierowcy uzyskania większej mocy
    zasila dwa silniki elektryczne z generatora i baterii. Wyjątkiem gdy
    spaliniak się podpina bezpośrednio jest gdy wymusi się w czasie jazdy
    ładowanie baterii (albo baterie wyczerpią się). Względnie gdy chce się
    uzyskać bardzo dużo mocy (kickdown), wtedy najpierw działa elektryk z
    przodu i z tyłu (2x60kW), po chwili spaliniak (90kW) się rozkręca i podpina
    się bezpośrednio na przód, a tył dalej napędza elektryk.

    --
    Pozdor
    Myjk