    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 14 Oct 2016 02:51:47 -0700 (PDT)
    Subject: Re: korbowody lamane
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 października 2016 18:39:15 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > ALe tu kazda setna milimetra sie liczy :-)
    > A moze nie - obrobka dokladna dopiero po lamaniu.

    > A jak myslisz - odpuszczaja te korbowody czy nie ?

    Nie mam pojęcia, ale raczej zgaduję że nie. Śruba potrzebuje trochę plastyczności,
    ona jest po to żeby wytrzymać przeciążenia. Na przykad śruba łącząca kołnierze
    rurociągu podczas niekontrolowanego wzrostu ciśnienia. Niech się ta śruba trochę
    wyciągnie, uszczelka się poluzuje, czynnik wycieknie, ciśnienie spadnie, nic nikomu
    się nie stanie, najwyżej trochę jakiegoś syfu się gdzieś wyleje. A jak śruba pęknie
    bo nie ma plastyczności- to piździec, katastrofa jak w maszynowni Błyskawicy.
    Natomiast korbowód nie musi wytrzymywać żadnych przeciążeń, łatwo jest porachować
    jakie jest jego maksymalne obciążenie i na tyle go zaprojektować. Może sobie być
    kruchy, skoro nigdy nie dostanie więcej niutonów niż potrafi wytrzymać, to nie ma
    problemu.
    Ale mogę się mylić.