  • Data: 2019-04-17 11:13:01
    Temat: Re: ładowanie 18650
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:q9595l$vlg$...@d...me...
    >to może ja jeszcze raz. moje 3 sztuki 18650, powinny mi zapewnić
    >minimum 12 godzin działania. potrzebuje z nich wydobyć 1200mAh, mimo
    >że ogniwa mają 2500mAh, więc mam duży zapas. "Akumulator (3x18650)"
    >działa buforowo, więc może się "naładowywać" przez dobę, tydzień -
    >mam to w nosie. "awaria" (10 minutowa) występuje raz na rok, albo
    >rzadziej. Czy w związku z tym, mógłbym ograniczyć dopływający prąd do
    >(3 połączonych szeregowo) ogniw do 20mA i każde ogniwo "zabezpieczyć"
    >zenerką 4.1v? Będę miał 18560 naładowane w 90%, czas naładowania nie
> [...]

    Z jakis powodow zalecenia do ladowania li-ion sa inne.
    Sugeruja 4.2V i odciecie pradu po naladowaniu.
    Czegos sie boja w tym stalym plynieciu juz niewielkiego pradu.

    Ale moze 4.1V jest wystarczajaco bezpieczne.

    Dodatkowo masz kwestie marnowania energii - jak ladowarka da sredni
    prad, to on w te zenerki w koncu trafi.

    J.