    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: lewitacja
    Date: Sun, 24 Jun 2018 02:32:08 +0200

    news:5b2cd987$0$682$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > A jak ciekaw jestem czy to prawdziwa poduszka powietrzna ... ona by chyba
    > troce szumiala.

    Szumiała by i nie miała takiej stabilności.
    Raczej efekt magnetyczny. Tylko tu z kolei... Spodziewam się, że automatyka
    będzie "serwować" układ, korygując niepożądane przemieszczenia talerza.
    Zatem, wytwarzane będą prądy korygujące. I gdyby wkładka była piezo, czy
    jakaś fotoelektryczna, to OK. Ale jak całkowicie chcą odekranować magnetyzm
    cewek korygujących, od wpływu na cewki we wkładce z igłą? Nie widzę, aby
    wpływu nie było, więc raczej fanaberia i najwyższej jakości nie wróżę,
    bardziej to widzę jako ciekawostkę, niecodzienny pomysł.

    > No i ... w reklamowce pieknie lewituje, a w realu sie okaze, ze poduszka
    > powietrzna to ma 0.5mm grubosci :-)

    Wcale bym się nie zdziwił, gdyby rzeczywiście tak było. Jednak nie
    przypuszczam, aby to się o poduszkę powietrzną opierało. Nawet, jak na
    nagraniu nie było by tego słychać, to wszelkie turbulencje wydają się być
    odezwać jako mechaniczny szum właśnie. Ale... tak czy siak, nawet jeśli
    tylko pół mm, to jeśli bezstykowo, to znaczy, że działa. W magnetyczne
    zawieszenie i stabilizację akurat wierzę, umiem to sobie wyobrazić, "jak
    sobie mały Kazio wyobraża", pewnie niektórzy pamiętają z lat 60 i 70,
    rysunki ś.p. Kazimierza Grusa, zamieszczane regularnie w czasopiśmie
    Karuzela, miałem też w ręce samodzielną książeczkę z jego rysunkami. Czase
    się zastanawiam, jak by Grus namalował fejzbuka, twitera, insta i inne tego
    typu badziewia, z samym internetem na czele. O - i jak by ten gramofon sobie
    "wyobraził" :)

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.