  • Data: 2017-03-27 20:32:52
    Temat: Re: mini reaktory atomowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:6a5ae6a6-4e86-45d8-81da-f03db546442e@go
    oglegroups.com...
    W dniu niedziela, 26 marca 2017 17:15:22 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Konkretnie, to ja napisałem.

    W cytacie jest Bartek. Tzn ze akcjonariusze moga zadecydowac, ze
    sprzedajemy co sie da i zwracamy sobie pieniadze.

    >To bez znaczenia kto.

    To akurat ma bardzo duze znaczenie, bo dopoki akcjonariusze sa
    akcjonariuszami, to ciekaw jestem kto i jak mialby ich uprzedzic.

    >Kiedyś już Ci tu o tym pisałem, poszukaj.
    >Niemcy, zdaje się że to był Vaillant, może Viessmann, ale nie
    >pamiętam dobrze.

    Vaillant to teraz dziwnie ... a moze typowo, z jednej strony:
    http://enefield.eu/news/vaillant-provides-hotel-with
    -fuel-cell/

    Z drugiej - jakos nie widze, aby sie tymi ogniwami paliwowymi
    chwalili.

    Taki produkt widmo, jak u innych firm ?

    >Miała. To co robiła przed wrogim przejęciem było finansowane z grantu
    >DOE a deal był taki że nie wolno im było mieszać kasy rządowej do
    >finansowania innych projektów ani innych źródeł finansowania mieszać
    >do projektu rządowego.

    no to:
    a) rzad sie pewnie jakos zabezpieczyl, aby zrobila to, na co byla
    umowiona,
    b) grant badawczy jak to grant - pieniadze przeznaczone na wydanie, a
    nie na lezenie w banku.
    trzeba wydac, rozliczyc, kopie faktur dla DOE.

    >Nawet nie próbowali. W Stanach za takie numery idzie się siedzieć.
    >Jak ktoś ogłasza wykup na giełdzie, to od razu wszyscy są starannie
    >monitorowani przez służby.
    >Zresztą, Niemcy nie ogłosili że ich zaorają.

    Ale Niemcy oglosili wykup ? To wtedy akcje raczej nie spadaja.

    >Po prostu, przyszła do nich forsiasta konkurencja, wszyscy
    >spodziewali się że pod drzwi zajedzie Viano z paletą pieniędzy i
    >poratuje firmę w kryzysie.
    >To był rok 2001, panika była taka jakby księżyc spadał na ziemię. W
    >Stanach mało kto wtedy myślał racjonalnie.

    Ale jak ci sie wymknelo - firma byla w kryzysie, mimo rzekomych 5 mld
    kapitalu z akcji:-)

    Az taka panika ? To tylko WTC, nie kryzys jak w 2008

    >HPower.

    Jesli dobrze widze, to bylo tych akcji za 112 mln $
    http://www.nasdaq.com/markets/ipos/company/h-power-c
    orp-74996-2457

    Pozniejszych danych nie widze ... ale w 2003 zostala przejeta przez
    /polaczona z Plug Power
    Przy cenie akcji ok 5$.
    http://www.ir.plugpower.com/profiles/investor/ViewSE
    C.asp?dHlwZT1wJmI9JklEPTIyMTYwMTQ=
    a jesli nie zadziala
    http://www.ir.plugpower.com/profiles/investor/secxml
    .asp?Bzid=604&p=57

    A , widze, stracic mozna bylo:
    http://www.nytimes.com/2002/11/13/business/company-n
    ews-plug-power-to-acquire-h-power-in-a-stock-swap.ht
    ml

    Plug Power, a start-up fuel cell manufacturer based in Latham, N.Y.,
    said it would acquire H Power, a rival based in Belleville, N.J., in a
    stock swap valued at about $50.7 million. Shares of both companies
    have fallen sharply from the highs of 2000 when investors expected the
    market for fuel cells to develop much more rapidly than it has. The
    deal values H Power, which traded as high as $173 two years ago, at
    just $4.70 a share, but that is more than double its closing price of
    $2.19 on Monday. Barnaby J. Feder

    No, to ciekaw jestem - akcje w ofercie pierwotnej siegnely tych $173
    (co nam daje tylko 1.2mld), czy dopiero w pozniejszych transakcjach, z
    czego firma juz g* miala. I nic tu sie nie mowi o niemieckiej
    konkurencji.

    P.S. Firma tracila pieniadze od lat ... ciekawe skad je miala ...
    pierwotni udzialowcy napelnili konto ?
    A potem w odpowiednim momencie sprzedali na gieldzie, zarobili swoje,
    a nastepcow zostawili z reka w nocniku ?

    http://www.nasdaq.com/markets/ipos/filing.ashx?filin
    gid=1150275
    straty po pare mln rocznie, pierwotnych akcji jesli dobrze widze - 50
    mln sztuk, a na koncie 21 mln ...

    Rok pozniej bylo tak
    http://www.nasdaq.com/markets/ipos/filing.ashx?filin
    gid=1239589

    Cos mi sie widzi, ze troche poniosla Cie fantazja, a zarobil ten, kto
    od poczatku zarobic mial :-)

    J.