  • 281. Data: 2011-08-11 16:18:48
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: " AA" <c...@W...gazeta.pl>

    Shrek <u...@d...invalid> napisał(a):

    > Tylko tu teoria rozmija się z praktyką - jak głaszczę pedał gazu to
    > znacznie mniej spali niż jak zdecydowanie depczę. Zresztą w przyszłym
    > tygodniu brat pożycza auto, a ma niezrozumiałą dla mnie manierę turlania
    > się - okaże się, że da się moim autem zejść poniżej 8l gazu w trasie;)

    Nieprawda. Mamy dwa przypadki:
    1/ Rozpędzasz się głaszcząc gaz, następnie przejeżdżasz 10km ze stałą
    prędkością
    2/ Rozpędzasz się z gazem w okolicach 3/4 maksymalnego wciśnięcia pedału,
    następnie przejeżdżasz 10km z tą samą prędkością, co w pkt. 1.

    W przypadku 2/ auto spali minimalnie mniej, a na miejscu będziesz minimalnie
    wcześniej.

    http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_F
    uel_Consumption_(BSFC)_Map

    > Tylko czemu jak mówią Rosjanie praktyka jebie teorię;)

    Zapewne zawodzi łącznik kierownica-pedały...

    > Tyle teoria - też chciałbym, zeby działała... ale praktyka nie chcę:(

    Są kursy, Skoda prowadzi - przejdź się, zdziwisz się, ile robiłeś źle :)

    http://www.szkola-auto.pl/

    pozdr
    AA

  • 282. Data: 2011-08-11 16:19:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j20ngj$pf$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Każdy producent wpisuje Ci w gwarancji, żeby nie używać codziennie, bez
    > wysuszenia nawet, więc używane co dzień rozpadną się szybko.

    >Taki zapis w gwarancji oznacza dla mnie, że buty nie nadają się do tego, do
    >czego (teoretycznie) zostały stworzone.

    Twoim zdaniem.
    Poszukaj sobie zaleceń o prawidłowej eksploatacji butów - może je zmienisz.

    Akurat buty z firmy w której było to szczegółowo opisane w załączonej
    książeczce, to chyba najsolidniejsze jakie miewałem (Bata).
    Biły na głowę jakiś drogi chłam w rodzaju ecco czy salomona.

  • 283. Data: 2011-08-11 17:31:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 14:34:42 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

    > Ja bym to liczył inaczej. 250 zł kosztuje bak paliwa, który wystarcza na
    > miesiąc (albo i krócej). Tyle samo kosztują buty, które nosi się kilka
    > sezonów ;-)

    Nosi, bo sie w nich chodzi z parkingu do parkingu :-)

    J.

  • 284. Data: 2011-08-11 18:38:45
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Akurat buty z firmy w której było to szczegółowo opisane w załączonej
    > książeczce, to chyba najsolidniejsze jakie miewałem (Bata).

    Ja osobiście do Baty nic nie mam, bo nie kupuję - słyszałem natomiast
    wiele złego o reklamacjach obuwia w sklepach tej firmy. Natomiast od
    dobrych kilku lat jestem fanem Otmętu (nomen-omen spadkobierców Baty), i
    co do jakości wykonania oraz wytrzymałości nie mam żadnych zastrzeżeń.
    Mało tego, uważam, że porządnie wykonane buty "heavy-duty" nie
    potrzebują jakichś szczególnych wyłączeń od gwarancji - bo po prostu w
    okresie gwarancji nie powinny wystąpić powody do roszczeń gwarancyjnych.
    Z wyjątkiem być może rażącego niedbalstwa użytkownika, typu chodzenie po
    kolana w wodzie itp. Tu jednak muszę stwierdzić, że mimo kilkukrotnego
    skąpania butów w wodzie spod przedniego koła roweru nadal trzymają się
    nieźle.

  • 285. Data: 2011-08-11 18:55:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j210il$5b5$1@polsl.pl...
> [...]

    >Ja osobiście do Baty nic nie mam, bo nie kupuję - słyszałem natomiast wiele
    >złego o reklamacjach obuwia w sklepach tej firmy.

    Pewnie od tych, co się nie stosowali do instrukcji i skórzane buty
    traktowali jak kalosze codziennego użytku. ;-)

  • 286. Data: 2011-08-11 20:53:43
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-11 16:18, AA wrote:

> [...]
    > następnie przejeżdżasz 10km z tą samą prędkością, co w pkt. 1.
    >
    > W przypadku 2/ auto spali minimalnie mniej, a na miejscu będziesz minimalnie

    Nie działa w praktyce - pali więcej, choć nie próbowałem 10 km, ale to
    akurat bez znaczenia.

    > Zapewne zawodzi łącznik kierownica-pedały...

    Niby jak - za mało depczę po gazie?

    > Są kursy, Skoda prowadzi - przejdź się, zdziwisz się, ile robiłeś źle :)
    >
    > http://www.szkola-auto.pl/

    Strasznie zagmatwana strona - ceny nie widzę;)

  • 287. Data: 2011-08-11 21:05:20
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Shrek w <news:j218gi$lql$1@inews.gazeta.pl>:

    > Strasznie zagmatwana strona - ceny nie widzę;)

    W 5 sekund znalazłem informację, że w lipcu 2011 promocyjna cena za
    szkolenie i posłuchania mistrza wynosiła 230PLN/osobę

    --
    Tomasz Nycz

  • 288. Data: 2011-08-11 21:11:06
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-11 21:05, 'Tom N' wrote:

    > W 5 sekund znalazłem informację, że w lipcu 2011 promocyjna cena za
    > szkolenie i posłuchania mistrza wynosiła 230PLN/osobę

    Tą też znalazłem - mnie jednak insteresuje cena we wrześniu i w DC a nie
    w Poznaniu, a ta niekoniecznie musi być promocyjna. Sorry nie będę
    udostępniał swoich danych osobowych i akceptował regulaminu (w którym na
    100% jest zgoda na przetwarzanie), żeby dowiedzieć się za ile. Jeśli
    ktoś coś sprzedaje i nie podaje ceny, to jego problem. Ba nawet nie jest
    napisane co dokładnie sprzedaje.

    Shrek.

  • 289. Data: 2011-08-12 00:02:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 18:29:25 +0200, Shrek napisał(a):

    > Zasadniczo trzecia prawda. Jak masz Vteca (a sporo, jak nie większość
    > współczesnych silników benzynowych coś takiego ma - mniejsza o nazwę)
    > to owszem ma spory moment na Vtecu - wiekszy niż normalnie, ale paliwko
    > chleje jak pijak jabola;)

    Jesli przeliczysz na czas - to tak. jesli przeliczysz na energię - to nie.

> [...]
    > tygodniu brat pożycza auto, a ma niezrozumiałą dla mnie manierę turlania
    > się - okaże się, że da się moim autem zejść poniżej 8l gazu w trasie;)

    Co innego deptać, co innego rozpędzić się szybko i dalej głaskać.

    > Tylko czemu jak mówią Rosjanie praktyka jebie teorię;)

    U mnie się sprawdza.

    --
    ___________ (R)

  • 290. Data: 2011-08-14 10:25:59
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Od 2004 roku jeżdże ok 100 tys rocznie. Też tak myslałem jak Ty do tego
    > stopnia, ze nawet nie kontrolowałem stanu powietrza w dojazdówce. Efekt
    > pożnięta opona w zimę a od zimy jeszcze 3 kapcie (Heden w Niemczech gdzie
    > wkręt ze skrzynki mnie uratował). Teraz zawsze mam zapasówkę i
    > ewentualnie gruby wkręt na tymczasowe załatnie.
    też mam zapas. kupiłem sobie "przy okazji" i leży w garażu. w długie trasy a
    tym bardziej za granicę zabieram :)
    pzdr
    GL