    Subject: Re: odkurzacze autonomiczne -- roboty sprzątające, co wybrać?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Date: Sun, 1 Sep 2019 23:08:45 +0200

    JaNus wrote on 01.09.2019 21:59:
    > Macie z nimi jakieś doświadczenie? Na Alledrogo ceny najniższe to stówa,
    > a z drugiego końca skali ponad pięć patoli.
    > Pewnie różnią się tym-i-owym. No ale czy taki najtańszy sprząta, czy
    > tylko kręci się w kółko? Co jest istotne, co brać pod uwagę przy wyborze?

    Ja bym brał pod uwagę:
    1. czy ma szczotkę (jeśli masz dywany)
    2. jaką ma średnicę i ciężar
    3. czy ma klawiaturę pojemnościową na górze
    4. jaką ma wysokość i na jakiej wysokości ma czujniki (jeśli masz meble
    z cokołami i nie chcesz, żeby się o nie obijał)
    5. Ile kosztują elementy eksploatacyjne (filtry, szczotki, itp.)
    6. Czy producent to jakiś no-name, który za pół roku zniknie i nie
    kupisz żadnych części

    Mam xiaomi i iLife.
    iLife krąży losowo, objechanie mieszkania zajmuje mu dłużej. Ale ma małą
    średnicę przez co potrafił mi czasem wjechać między nogi krzesła i się
    zakleszczał. Mały ciężar pozwalał mu też czasem wjechać na ukośną nogę
    np. deski do prasowania i zawiesić się. Z kolei pojemnościowa klawiatura
    łapie naciśnięcia jak odkurzacz przejeżdża pod wiszącym kablem i ten
    kabel dotknie przycisku, wkurzające jak tym przyciskiem jest akurat "stop".
    Xiaomi Mijia mapuje pomieszczenie, przejeżdża trasę tylko raz, mniej się
    obija o meble. Do tej pory ani razu mi się nie przyblokował. Gdyby nie
    cykliczne opróżnianie pojemnika, to mógłbym zapomnieć że mam odkurzacz.