  • Data: 2018-11-02 10:59:01
    Temat: Re: opoznienia na switchu
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On 02 Nov 2018 09:37:23 GMT, Mateusz Viste wrote:

    > Na tak zadane pytanie naprawdę nie wiem co odpowiedzieć, bo nie rozumiem
    > co kolega kombinuje. Odpowiem jak umiem.

    [...]

    > Jeśli celem jest stworzenie jakiegoś własnego protokołu do wymiany
    > danych, to wybór UDP wydaje się (hobbystycznie patrząc) ciekawszy.
    > Pozwoliłby w dużo bardziej elegancki sposób rozwiązać etap nawiązywania
    > sesji, i pozwoliłby na dużo większą dowolność w implementacji metod
    > transferu danych.
    >
    > Całkiem możliwe również że kompletnie nie zrozumiałem pytania, w takim
    > razie zalecam uściślenie.

    Rzeczywiście za mało precyzyjnie napisałem. Używając określenia P2P miałem
    na myśli nie tylko bezpośrednie połączenie host-host, co jest oczywiste,
    ale dalsze problemy jakie za tym idą, czyli nawiązanie połączenia
    omijającego NAT. Czytałem gdzieś kiedyś o tym, że sprawa opiera się o
    niskopoziomowe manipulowanie nagłówkami TCP/IP w czasie zestawiania
    połączenia, potem to już z górki (w sensie, że sama komunikacja jest innym
    etapiem, a problemem jest nawiązanie połączenia). Takie rzeczy robi skype,
    torrenty czy kiedyś emule.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka