  • Data: 2018-11-02 13:20:09
    Temat: Re: opoznienia na switchu
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 02 Nov 2018 12:41:02 +0100, Roman Tyczka wrote:
    > Ok, w takim razie JAK aplikacja typu torrent łączy się z setkami innych
    > punktów w sieci P2P, z tymi za NATem także (mimo, że sama też jest za
    > NATem)?

    Czyżby tak się działo? Tzn. czy aplikacja BitTorrent jest w stanie
    połączyć się ze zdalnym hostem za całkowitym NATem, sama będąc za
    całkowitym NATem i bez pomocy zewnętrznego serwera? Jeśli taka magia
    istnieje to sam chętnie się o niej dowiem.

    Z tego co się orientuję, to większość torrentowców ustawia przekierowania
    na swoich routerach. Właśnie po to, by móc być osiągalnym. W ten sposób
    są też w stanie nawiązać połączenie z kimkolwiek kto jest za całkowitym
    (tzn. bez przekierowań) NATem, posiłkując się serwerem wspólnym dla obu
    hostów, przez który to serwer host A może poprosić hosta B "połącz się ze
    mną bo coś bym chciał od ciebie a jesteś za NATem, mój adres to 1.2.3.4,
    pukaj do portu 6999".

    Istnieją też brzydkie tricki takie jak UPnP czy też NAT-PMP, ale to
    wymaga wsparcia ze strony domowego routera i polega z grubsza na
    automatycznym ustawianiu reguł z przekierowaniami.

    Mateusz