eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapanel solarny + regulator + akumulator: ewentualna rozbudowa › Re: panel solarny + regulator + akumulator: ewentualna rozbudowa
    Subject: Re: panel solarny + regulator + akumulator: ewentualna rozbudowa
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JaNus <p...@b...pl>
    Date: Sat, 6 Jul 2019 14:30:21 +0200

    W dniu 06.07.2019 o 10:45, Piotr Dmochowski pisze:
    > Panel południowy jest bardziej wydajny ale potrzebujemy połączenia
    > do sieci rano i po południu, a i różnica sprawności nie jest jakaś
    > powalająca.

    Jak napisałem (dziś o 13'56) dużo lepszym mi się wydaje obyrtanie całego
    panela za Słońcem. Powinno się zwrócić w try-miga!

    Dodam jeszcze rozważenie użycia lustra. Wszak taki arkusz polerowanej
    stali, wygięty parabolicznie, lub elipsoidalnie (w jednej tylko
    płaszczyźnie), skupiający światło na panelu FW -- byłby na pewno znacznie
    tańszy, niż ów panel! Czyli: duże lustro, i znacznie mniejsza
    FotoWoltaika (FW), tylko...
    Tylko czy wtedy na FW nie będzie oddziaływać zbyt dużo ciepła? Zapewne
    tak (/but I'm not expert/), ale... Ale przecież można je z dużym
    pożytkiem *wykorzystać*! Dodać po prostu chłodzenie wodne (koniecznie w
    "przeciwprądzie*!), i wtedy uzyskamy sporo ciepłej wody do kąpieli, i
    nie tylko, ale... Ale by je wykorzystać *wydajnie*, tak, aby nawet zimą
    woda była wystarczająco ciepła, zaś latem by zapewniła zadowalające
    chłodzenie paneli FW, potrzebna byłaby (zapewne) pompa cieplna. Ona
    byłaby już deczko skomplikowanym dodatkiem, ale on też zwróci się
    (raczej szybciej, niż później).

    Powyższe rozwiązanie wydaje mi się wręcz *oczywiste* (razem z tym
    lustrem parabolicznym), a jakoś nigdzie takiego opisu nie widziałem (acz
    przyznam bez bicia, że nie serfowałem za nim).
    No to jakby co, to domagać się będę jakiegoś, choćby i symbolicznego,
    udziału w zyskach, gdy ktoś produkcję takiego zestawu uruchomi!