eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapanel solarny + regulator + akumulator: ewentualna rozbudowa › Re: panel solarny + regulator + akumulator: ewentualna rozbudowa
  • Data: 2019-07-06 22:09:16
    Temat: Re: panel solarny + regulator + akumulator: ewentualna rozbudowa
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-06 o 14:30, JaNus pisze:

    > Jak napisałem (dziś o 13'56) dużo lepszym mi się wydaje obyrtanie całego
    > panela za Słońcem. Powinno się zwrócić w try-miga!
    Obyrtanie wbrew pozorom sporo kosztuje i mocno komplikuje instalkację.

    > Dodam jeszcze rozważenie użycia lustra. Wszak taki arkusz polerowanej
    > stali, wygięty parabolicznie, lub elipsoidalnie (w jednej tylko
    > płaszczyźnie), skupiający światło na panelu FW -- byłby na pewno znacznie
    > tańszy, niż ów panel! Czyli: duże lustro, i znacznie mniejsza
    > FotoWoltaika (FW), tylko...

    Zapomnij, też już na to dawno wpadłem, chciałem tak wspomóc kolektory wodne,
    i je się trochę da (x2) ale nie więcej boi płyn zamieni się w parę i
    "wyłączy" kolektor,
    w przypadku PV to już w ogóle odpada, one podczas normalnej pracy już są
    tak mocno nagrzane że spada im sprawność a dodatkowe lustro czy soczewka
    je przegrzeje i spali,
    żaden producent nie dopuszcza skupiania światła słonecznego na panelach.
    Jest to w warunkach gwarancyjnych.

    --
    Janusz