eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprzeróbka na elektryka › Re: przeróbka na elektryka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: przeróbka na elektryka
    Date: Tue, 18 Sep 2018 20:53:23 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 18
    Message-ID: <pnrhj8$t4l$1@dont-email.me>
    References: <5ba10357$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 18 Sep 2018 18:53:28 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="328a66e030f51ee533f6e6dd7b32841e";
    logging-data="29845";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19jfic7s62xZmpOhpzc4MdD"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.0
    Cancel-Lock: sha1:d4ffTO7dnRH7BmzM9tkIyNwYMkY=
    In-Reply-To: <b...@g...com>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639973
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 18.09.2018 o 17:19, Zenek Kapelinder pisze:
    > Tanie mieso to psy jedza. Ale jest rozwiazanie. To akumulatory do wozkow widlowych.
    Kazdemu taka bateria akumulatorow kojarzy sie ze skrzynia wielkosci kredensu. Ale
    zlozona jest z pojedynczych akumulatorow 2V. Produkowane sa takie akumulatory w
    roznych wielkosciach zaleznych od pojemnosci. Przy przerobce trzeba wycinac podloge i
    robic miejsce na akumulatory. To co za roznica czy sie wytnie pod cztery akumulatory
    12V 200Ah czy pod 72 akumulatory 2V 200Ah. W sklepowych akumulatorach trakcyjnych
    wychodzi ok 1000 za kWh. W wozkowych mniej. Poza tym wozkowe daja sie naprawiac i
    regenerowac. Kiedys w necie znalazlem ze koszt regeneracji w czasie ktorej wymieniany
    jest caly srodek na nowy to polowa ceny nowego akumulatora.
    > Silnik: ma 12kW mocy ciągłej i 35kW chwilowej, przez parę sekund).
    zasilanie 120V.
    pojazd podczas normalnej pracy (z minimalnym ogrzewaniem lub klimą)
    będzie pobierał 12kW, nie ciągle, ale załóżmy że przez połowę trasy.
    Absolutne minimum to 10 minut pracy na tej mocy. czyli potrzebuję 2kWh!
    Akumulator:
    trojan SCS150 wg producenta ma 1.33kWh. 725zł. Więc w zasadzie dwa takie
    stykną? Otóż chyba nie. bo dwa bedą miały 24V a silnik potrzebuje 120V.
    na transformacji znowu powstaną straty. ale pomińmy je. spróbujmy
    policzyć prąd. 12kW/24V=500A. natomiast z danych producenta wynika ze z
    tego akumulatora nie wolno ciągnąć więcej niż 100A, a wogóle najlepiej
    ograniczyć się do 75A. a gdzie chwilowe 35kW? Więc dopiero 10sztuk po
    12V da mi 120wolt, wiec prąd nominalny spadnie do 100A.....
    popierniczyłem obliczenia?

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: