    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 26 Apr 2017 23:54:23 -0700 (PDT)
    Subject: Re: przymiarka do drukarki 3D
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 00:46:05 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    ogarnieciu niz frezarka cnc z allegro. Niby elementy robi sie fajne ale aby zrobic
    samemu trzeba sie nieco naklikac w programach 3d.

    > Tyle, że takie porównanie nie ma wielkiego sensu, bo to są dwa zupełnie
    > inne narzędzia. I do innych celów przeznaczone.
    >
    > Robienie drukarką 3D elementów, które można prosto frezować nie ma
    > sensu. Podobnie nie da się frezarką zrobić rzeczy, które da się zrobić
    > drukarką.
    >
    > Więc - to jest porównywanie śrubokręta do młotka jakby...

    Ano takie jest.
    Jak ktos potrzebuje drukarki 3d to raczej wie co chce robic i wie ze to na drukarce
    3d tylko sie uda. I brnie w te technologie wraz z całym sznurkiem zaleznosci
    (projekty 3d, sama drukarka, jej kalibracja, specyfika drukowania itp.)

    A jak ktos chce maszyne aby hobbystycznie nieco podłubać to rzeczywiscie trudno
    jednoznacznie wskazać co powinno byc pierwsze ale frezarka cnc jest z natury
    przewidywalniejsza o ile nie zrobiona na prowadnicach do szuflad ;)

    Przyznam sie ze jestem troche sceptyczny w stosunku do drukarek 3d i to nie z powodu
    ich natury pracy (nie zawsze rezultat mozolnego drukowania jest taki jaki sie miało
    na mysli), tylko z powodu tego ze aby sprawnie coś zaprojektować w 3d trzeba niestety
    relatywnie sprawnie ogranąc jakiegos blendera czy chociaż freecada (nie wspominam o
    platnych bo mam na mysli hobby lub malutką firemke).
    I tu sie robi problem dla hobbysty bo projektowanie w 3d nie jest proste. Szczególnie
    jak się chce zrobić coś co sie ma w rece i jest popsute a my chcemy takie samo dobre
    ale nie mamy wymiarów/kątów i zależności.

    No i hobby powinno dawać radość. U mnie frezarka cnc trzyma wymiary, zapamietuje
    koordynaty miedzy włączeniami, raczej nie robi głupot przy wycinaniu.
    Flow od pomysłu przez projekt w inkscape i cambam-a az do wycięcia ze sklejki, deski
    to jakieś 20-40minut dla małych projektów i 1-3h dla wiekszych.
    I po pewnej wprawie mam w 70% produkt za pierwszym razem.
    pozostałe 30% przypadków to potrzeba ponownienia próby po zmianie projektu.

    Przy wycinaniu juz poprawnego projektu mam prawie 100% powtarzalnosci i
    niezawodnosci. Frezy łamie relatywnie rzadko. Przynajmniej ostatnio.

    Dlatego jak czytam o tym jak markotne sa niektóre drukarki 3d albo jakie problemy sie
    z nimi ma to nieswiadomemu hobbyscie bym ich nie zalecał.

    Co innego ktos kto wie co i jak i rozumie jak sytuacja wygląda. W takim przypadku
    jesli czuje sie na siłach to jak najbardziej warto sie tym zainteresować.

    Taki mój subiektywny ogląd...