  • Data: 2019-09-19 10:56:28
    Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 19 września 2019 03:21:12 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> [...]
    Porachowałeś o ile trzeba podgrzać Ziemię (a szyny jakoś zaizolować) żeby...
    właściwie nie wiadomo co miało się wydarzyć. Naprężenia wtórne z definicji nie mogą
    doprowadzić do zerwania. podpowiedź: najpierw nastąpi wyboczenie, więc trzeba coś tam
    o smukłości powiedzieć.

> [...]
    > wzdłużnie szynę, by uzyskać naprężenia maksymalne.
    > Zwykła metoda superpozycji: tyle szyna ma się rozszerzyć cieplnie, ile
    > potem zostanie ściśnięta.
    >
    > Zakładam więc wstępnie, że szyna jest dobrze zabezpieczona przed
    > wyboczeniem.
    > W następnym etapie można sprawdzić czy i kiedy takie założenie jest realne.
    >
    > Konstrukcję inżynierską sprawdza się na rozmaite zagrożenia.
    > Jeżeli ktoś liczy smukłość rusztowania ignorując mocowania do budynku to
    > popełnia duży błąd, chyba że sprawdza co będzie jak one puszczą.

    Co się według Ciebie wydarzy z szyną w której naprężenie ściskające przekroczy 800
    MPa?