    Subject: Re: samodzielne nabijanie klimy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 19 Apr 2018 21:51:19 +0200

    W dniu 2018-04-19 o 21:20, ToMasz pisze:
    > witam
    > ostatnio widziałem filmik na kanale chrisfix, w ktorym gościu
    > samodzielnie nabijał (uzupełniał) klime z opakowania podobnego do
    > puszki z farbą w sprayu, z wężykiem i ciśnieniomierzem. czy u nas
    > można coś takiego kupić?
    > ToMasz

    Szkoda kasy.

    Jeżeli uciekł czynnik to znaczy, że jest nieszczelność. Aby znaleźć
    nieszczelność i ją usunąć to instalację nabija się specjalnym środkiem
    fluoroscencyjnym święcącym w świetle ultrafioletowym. Później lampą UV
    szuka się nieszczelności. Po usunięciu nieszczelności wyciąga się cały
    środek z układu, a następnie robi się próżnię po to, żeby usunąć z
    instalacji wodę i powietrze. Do tego trzeba mieć wakupompę czyli pompę
    próżniową. Dopiero wtedy możesz nabić takim środkiem z puszki.

    Wszystkie te czynności wykonuje się przy użyciu stacji do klimatyzacji.
    Ponadto taka stacja ma jeszcze szereg funkcji: recykling czynnika,
    odzysk czynnika, czyszczenie instalacji, diagnozowanie szczelności,
    wydajności usuwanie oleju i oliwienie ukłądu i wiele innych. Tego już
    nie zrobisz w domowych warunkach.