  • Data: 2018-07-27 23:50:30
    Temat: Re: siec nr 1
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnplkm6q.md6.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Nie, numer stacjonarny to numer stacjonarny, a linia stacjonarna to linia

    No, tak mniejwięcej. Numerem domowym może być przecież także "komórka".
    Spierać sie możemy o definicje, ale tu mam na myśli, co, ktoś z zewnątrz,
    myśli o tym, jak mu podam numer w Sferii.

    > stacjonarna. Dwie rózne rzeczy. Ja jeszcze pamiętam zamawianie rozmowy
    > zamiejscowej przez telefonistkę -- podawało się nazwę miejscowości oraz
    > numer. W moim przypdku ten numer brzmiał: 1. Do wyboru były poza tym
    > numery 2 i 3. Więcej linii tam nie było.

    To i tak panie dobrze, że numeracja jednolita była. Bo w niektórych wsiach
    (sporadycznie i miastach, gdzie była CR), to do jednego było np. 4, do
    drugiego 48, do jeszcze innego 482, a chyba mi się trafiło, przy
    przeglądaniu "literatury faktu" w postaci książki telefonicznej, że i 4823
    tam było. Oczywiście, te numery są z czapy, ale nie o to chodzi, czy
    istniały, tylko o to, jak to było widziane w spisie, jak miały sie do
    siebie. Nie bardzo wiem, czemu tak mieszano, czyżby abonent sobie wybierał
    numer? To by było... Bo przecież skoro telefonistka łączyła, to dowolną
    karteczkę mógł mieć pod lampką z gniazdkiem...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.