  • Data: 2018-01-08 11:22:00
    Temat: Re: sterofotografia
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018.01.07 o 23:17, Uncle Pete pisze:
> [...]
    12-3d-lens-review.htm

    > "Don't buy this lens. Even at the discounted price you can find in some markets
    > these days, it is not worth it, in my opinion."
    >
    > Normalnie wygląda tylko obrazek z figurkami Lego, ale to praktycznie makro )).
    > Pierwsze w ogóle zupełnie płaskie, tyle że nieco cofnięte względem płaszczyzny
    > wyświetlania.

    -3d-12-5mm-f-12-lens-

    > Obejrzałem sample MPO na projektorze i w okularach - dobry efekt trójwymiarowy
    > jest tylko kiedy zdjęcie było robione z niewielkiej odległości. Reszta - plany
    > są bardzo spłaszczone, na trzecim (droga) i ostatnim (zamek) efektu praktycznie
    > nie widać.
    >
    > Fujifilm FinePix Real 3D zjada ten wynalazek na śniadanie.

    Z moich doświadczeń wynika, że im bliżej obiekt tym baza (odległość między
    obiektywami) może być mniejsza. Przykładowo robiąc zdjęcie/film w mieszkaniu
    baza 10cm wystarczy, a może być nawet za dużo. Ale niestety mała baza niweluje
    efekt 3d, im obiekt dalej od aparatu tym gorszy efekt. Sensowny efekt 3d dla
    krajobrazu (obraz obejmował obiekty oddalone od +-100m do horyzontu, wyspa to
    była, foto ze szczytu) udało mi się uzyskać składając podobne zdjęcia zrobione
    przypadkowo z dwóch miejsc, mniej więcej 20m odległości.
    Pozdrawiam Krzysiek