  • Data: 2018-01-08 13:49:16
    Temat: Re: sterofotografia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-01-08, ks <k...@g...com> wrote:
    > Z moich doświadczeń wynika, że im bliżej obiekt tym baza (odległość między
    > obiektywami) może być mniejsza. Przykładowo robiąc zdjęcie/film w mieszkaniu
    > baza 10cm wystarczy, a może być nawet za dużo. Ale niestety mała baza niweluje

    To zależy od wielu czynników i generalnie, że oczka są blisko nie
    znaczy za wiele. Proponuję zrobić eksperyment myślowy, czy człowieczek
    będący 10x mniejszy (we wszystkich proporcjach) od normalnego człowieka
    będzie widział obraz mniej trójwymiarowo? Czy małe zwierzęta będą
    widziały gorzej przestrzennie?

    Mam to Fujifilm W3 z dużym rozstawem i mam też Sony HDR-TD10 z malutkim
    rozstawem. Różnica w rozstawie oczek znaczna, różnica w obrazie 3D
    praktycznie żadna.

    --
    Marcin