  • Data: 2018-01-09 11:09:18
    Temat: Re: sterofotografia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018.01.08 o 23:59, Marcin Debowski pisze:
> [...]
    [...]

    >zgodnie z moimi wyliczeniami przy 3cm różnica jest ponad 3x, czyli
    >0,004pixela na 10km. Moim zdaniem trzeba bazę mieć w metrach liczoną,
    >ale 3x to jednak 3x.

    Ale robicie zdjecia na 10 km ?
    Jak pierwsze elementy sa w odleglosci powiedzmy 500m, to mi wychodzi
    ok 1 piksela roznicy w stosunku do obiektow na horyzoncie.
    Na TV to wrecz pol piksela.

    >Jak masz chęć, to rzuć okiem na zdjęcia, tylko pociągnij sobie
    >orginały:
    >https://photos.app.goo.gl/0DE5qwTfcyrA6UM03
    >to z zatoczką było robione dwoma aparatami równocześnie, z bazą
    >+-12cm, zdjęcie

    Te krzaki na pierwszym planie sa blizej niz 500m.
    I łodka w stosunku do krzaka jest juz troche przesunieta.
    A drzewo i kilka krzakow jeszcze blizej - i juz efekt 3D widac.
    Niestety - nie mam TV 3d - za tym przesmykiem efekt jest widoczny ?
    Z duza baza bylby.

    >Ale do zdjęć statycznych obrazów lepiej mieć zestaw dwóch aparatów na
    >belce albo zrobić dwa zdjęcia z odstępem.

    Scena sie zmienia, ludzie ruszaja ... belka lepsza. Chyba, zeby tak
    zrobic po 2-3 zdjecia z kazdej pozycji, usunac zmienione elementy, i
    potem z tego 3D.

    J.