    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 21 Jul 2014 18:07:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: termometr kieszonkowy
    From: Tornad <t...@h...com>

    On Sunday, July 20, 2014 5:16:46 PM UTC-4, badworm wrote:
    > Co polecacie w roli ma�ego, zgrabnego termometru o zakresie mierzonym od
    >
    > -20 do +45*C, kt�ry mo�na by wykorzystywa� do pomiaru temperatury
    >
    > otoczenia i mie� zawsze przy sobie? My�l� o czym� pokroju zegark�w w

    Do niewatpliwie ciekawych rozwiazan i porad dorzuce swoje trzy centy.

    Istnieja termometry cieklokrystaliczne. W najprostszym wydaniu jest to cienki
    pasek czarnego plastyku w ktorym warstwe robocza stanowia liquid crystals.
    Takie cudo mozna kupic za dolara, gora dwa. Nie potrzebuja zadnych zrodel
    zasilania, dziala prawie tak samo jak termometr cieczowy tyle, ze sie nie
    tlucze. Mialem takich kilka; dostalem jako reklame przy zakupie zmieniajacej
    kolor farby, ktora wykorzystalem do produkcji okladki na swoja ksiazke.

    Sluzyly mi dobrze, ale do czasu. Mialem ich 4 i wszystkie mi zniknely.
    Musi co sie bardzo kolegom spodobaly. Albo sie zagubily.
    Zagladnij na google, wpisz <liquid crystals thermometer> i ukaza ci sie
    kilkadziesiat linkow w tym kilka tlumaczacych zasade jego dzialania.

    Handlarzom polecam jako byc moze niezly interes. W Polsce chyba ten "narzad"
    jest znany zapewne tylko waskiej grupie fachowcow.
    Pzdr
    Tornad