  • 21. Data: 2017-08-29 14:28:47
    Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
    Od: robot <a...@o...pl>

    > - duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki

    Duży i ciężki może byc kazdy samochód.
    I nie ma to związku z tym czy jest on suwem czy osobówką.

    > - napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być jednym z
    nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach

    Są również osobówki 4x4.
    Czyli znowu: napęd 4x4 to nie jest zaleta suwa.
    To tak samo jakby napisać, że suw ma zaletę bo jest srebrny, a na srebrnym kolorze
    mniej widać brud.

    > - duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne

    Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i dziurach tak samo
    jak wszyscy inni.
    Chociaż mam takie wrażenie, że bardziej zwalniają, szczególnie na spowalniaczach.

    > - duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania du..pą po
    asfalcie

    Duża osobówka tez ma dużą ładowność. Chyba że do malutkiego suwa też można tak dużo
    cementu wrzucić.

    > - siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność

    Tu się zgadzam.

    > - duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi

    Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?
    Bo takie też są.

    > - zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") - jest
    szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na "esce") powstałej
    po lokalnym oberwaniu chmury

    Tu nie wiem co powiedzieć.
    Mi się udało wyjechać osobówką jakoś z kałuży.
    Ile metrów pod wodą można suwem "brodzić"?

  • 22. Data: 2017-08-29 15:44:37
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 13:36:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup

    > Jakbys zobaczyl wroclawskie krawezniki, to bys zrozumial :-)
    > Wroclawskie dziury na szczescie coraz mniejsze.
    >
    > A parkowanie ... ciekaw jestem co latwiej, X5 czy vectre C kombi ...
    > vectra dluga i szeroka, i juz nie wszedzie wejdzie ...

    Na codzień jeżdżę pickupem L200, często żony citroenem c8 (van), czasem pajero, a
    czasem osobówkami - i najwygodniej mi się parkuje... L200 i pajero, bo mają
    największe lusterka ;-)
    W zimie dla odmiany L200 lub pajero, bo wjeżdżają w największe zaspy ;-)
    W wąskich miejscach - c8, bo ma z tyłu odsuwane drzwi, można przejść do tyłu i
    wysiąść bez otwierania przednich na szerokość ;-)
    Przy złej pogodzie - L200 lub pajero, bo są wysokie, mają duże progi na które można
    stanąć i dać dalekiego susa nad kałużami ;-)
    pablo

  • 23. Data: 2017-08-29 16:55:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-08-2017 o 14:28, robot pisze:

> [...]
    > dziurach tak samo jak wszyscy inni.
    > Chociaż mam takie wrażenie, że bardziej zwalniają, szczególnie na

    Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne....

  • 24. Data: 2017-08-29 17:34:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 14:28 robot <a...@o...pl> pisze:

    > Duży i ciężki może byc kazdy samochód.
    > I nie ma to związku z tym czy jest on suwem czy osobówką.

    Średni suv jest większy i cięższy od średniej osobówki. Średnia masy i
    długości z 10 losowych suwów będzie większa od średniej masy i długości z
    10 losowych osobówek.

    > Są również osobówki 4x4.
    > Czyli znowu: napęd 4x4 to nie jest zaleta suwa.

    Większość suwów ma napęd 4x4 jako podstawa lub opcja, większość osobówek
    nie ma nawet w opcji 4x4.

    > Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i
    > dziurach tak samo jak wszyscy inni.

    Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to
    rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.

    > Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?
    > Bo takie też są.

    Dawaj tą typową osobówkę, która w serii ma co najmniej 235/55/R19 XL
    Jak już znajdziesz to zerknij w ilu suwach taka opona to minimum.

    > Tu nie wiem co powiedzieć.
    > Mi się udało wyjechać osobówką jakoś z kałuży.

    A wielu w reno clio zostało. Taki XC90 nawet nie zauważył, że jest jakiś
    problem. "Zazwyczaj" jest tutaj słowem kluczem.

    TG

  • 25. Data: 2017-08-29 18:30:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Dawaj tą typową osobówkę, która w serii ma co najmniej 235/55/R19 XL
    > Jak już znajdziesz to zerknij w ilu suwach taka opona to minimum.

    Akurat suv'om dobrze robi, gdy też mają koła na mniejszej feldze, za to
    z większym profilem.
    19 to może mieć jakiś suv, który ma tylko takiego udawać, a nie nim być.

  • 26. Data: 2017-08-29 20:18:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.08.2017 o 21:38, J.F. pisze:

    > Ale kolega tu o zasiegu wzroku i widocznosci - jakos istotnie lepsza ?

    Jest duża. Ja w Accordzie dupą trę po asfalcie i zastanawiam się czasem
    jakie to bezmózgi wyprzedzają bez widoczności. Dopiero potem uswiadamiam
    sobie, że niektórzy widzą więcej;)

    Shrek

  • 27. Data: 2017-08-29 21:31:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to
    > rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.

    Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w
    okolicy 20cm z czegoś wynika.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2017-08-29 21:34:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne....

    Ja mam i stwierdzam, że tak samo jak obniżanie zawieszenia do
    codziennego użytku nie ma najmniejszego sensu jak nie wiesz co robisz,
    tak polecanie Kowalskiemu byle większego prześwitu, to wyrządzanie mu
    niedźwiedziej przysługi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2017-08-30 07:22:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 18:30 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Akurat suv'om dobrze robi, gdy też mają koła na mniejszej feldze, za to
    > z większym profilem.
    > 19 to może mieć jakiś suv, który ma tylko takiego udawać, a nie nim być.

    Może i udają, ale raczej się nie spotyka dużych suwów (pow 2,5t) na
    17-tkach z dużymi balonami.
    Takie opony to raczej w terenówkach.
    Jak zerkam na felgi to zazwyczaj mają 19-22"

    TG

  • 30. Data: 2017-08-30 09:34:31
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 21:31:47 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w
    > okolicy 20cm z czegoś wynika.

    No właśnie lepiej się prowadzi 1 tone w zakręcie gdy jest na wysokości
    20 czy 50 cm od jezdni?

    I zawsze mnie zastanawiało dlaczego zwykłym mogę zakręcić
    "prawie" w miejscu w porównaniu z takim L200 czy Rangerem.