    Subject: Re: zabezpieczenie przed piorunami.
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Sat, 2 Sep 2017 23:38:26 +0200

    W dniu 2017-09-02 o 18:23, ToMasz pisze:
    > czy słyszeliście o takim upsie, który gdy mu spadnie pobór wyłącza
    > się całkiem? Mnie komuter gaśnie sam o okreśnonej godzinie. nie
    > wstanę żeby upsa wyłączać

    Chyba najsłabszy elektronik potrafi jakiś taki wyłącznik wystrugać, na
    jednym przekaźniku, i pewnie też jednym kontaktronie. Ale są i gotowce,
    choć nie jestem pewien (nie chce mi się analizować), czy da się to
    sensownie, "w odpowiedniej kolejności", podłączyć. Ja sobie zanabyłem taki:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/listwa-przeciwprz
    epieciowa-master-8-gniazd-tv-tel-i5817993859.html

    Oprócz systemu master-slave ma też "przelotkę" na LAN, i na telefon,
    które (rzekomo) ma też chronić przed piorunami.
    A tu inny "master", podejrzanie tani:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/listwa-antyprzepi
    eciowa-4-gniazda-1-gniazdo-master-i5886468231.html
    Obie oferty są już tylko archiwalne.
    Jak wspominałem, zapewne nie da się uzyskać działającej "kolejności
    podłączeń", bo komputer musiałby być podpięty do gniazda master, zaś UPS
    do slave, więc bez sensu, ale może da się listwę wybebeszyć, i ze
    składników sklecić to-co-trzeba?