eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Rosnąca liczba biegów...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 208

  • 101. Data: 2014-01-24 13:24:45
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-23 23:02, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Maciek,
    >
    > Thursday, January 23, 2014, 9:47:33 PM, you wrote:
    >
    >>> Podczas wyciągania samochodów z zasp i opiłków z baku.
    >> Z zaspy kiedys wyciagalem, ale opilkow z baku, i to jeszcze na letnich
    >> oponach, chyba bym nie potrafil...
    >
    > Te opiłki na letnich oponach mi się najbardziej podobają.
    >

    Dobry patent na erzatz opony kolcowanej - na lód jak znalazł ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 102. Data: 2014-01-24 13:25:25
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 12:59:35 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Na przejechanie odcinka A do B z prędkością 90 km/h na biegu x zużyjesz
    > 7l paliwa. Na biegu y - 6l paliwa. W którym przypadku działamy z większą
    > sprawnoscią?

    W żadnym. O sprawności możemy mówić tylko przy konwersji energii.

    > To, co interesuje nas, to ekonomia a nie teoretyczna sprawność silnika
    > spalinowego.

    W takim razie nazywajmy sprawy po imieniu. Wystarczyło od początku
    napisać, że chodziło o ekonomię przejazdu i w ogóle bym się nie odzywał.

    Problem w tym, że ekonomia niestety w tym przypadku to pojęcie względne.
    Dla mnie np. ważny jest czas przejazdu a nie jego koszt. Dlaczego jestem
    w stanie uzasadnić większe spalanie.

    Tomek


  • 103. Data: 2014-01-24 13:27:32
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, January 24, 2014, 1:24:45 PM, you wrote:

    >>>> Podczas wyciągania samochodów z zasp i opiłków z baku.
    >>> Z zaspy kiedys wyciagalem, ale opilkow z baku, i to jeszcze na letnich
    >>> oponach, chyba bym nie potrafil...
    >> Te opiłki na letnich oponach mi się najbardziej podobają.
    > Dobry patent na erzatz opony kolcowanej - na lód jak znalazł ;)

    Opiłki jeżdżące na letnich oponach. Każdy opiłek - 4 oponki ;)


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 104. Data: 2014-01-24 13:31:51
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-24 13:27, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Adam,
    >
    > Friday, January 24, 2014, 1:24:45 PM, you wrote:
    >
    >>>>> Podczas wyciągania samochodów z zasp i opiłków z baku.
    >>>> Z zaspy kiedys wyciagalem, ale opilkow z baku, i to jeszcze na letnich
    >>>> oponach, chyba bym nie potrafil...
    >>> Te opiłki na letnich oponach mi się najbardziej podobają.
    >> Dobry patent na erzatz opony kolcowanej - na lód jak znalazł ;)
    >
    > Opiłki jeżdżące na letnich oponach. Każdy opiłek - 4 oponki ;)
    >

    Uważaj, śliski temat ;)

    Zaraz znów będzie dyskusja, czy opiłki mają dmuchać po opiciu, czy przed
    opiciem, a może wcale ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 105. Data: 2014-01-24 13:34:03
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 13:17:10 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W swojej zajebistości przemyśl sobie sprawę krystalizacji siarczanu
    > ołowiu na elektrodach oraz wypychaniu masy czynnej elektrod przez
    > rosnące kryształy. Popularnie to zjawisko nazywa się zasiarczeniem i w
    > ostatecznym efekcie jest nieodwracalne - masy, która opadła na dno
    > akumulatora w elektrody nie wepchniesz nawet jeśli uda ci się rozpuścić
    > kryształy.

    W takim razie napisz jeszcze kolego kiedy oraz przy jakich napięciach na
    ogniwie i z jaką prędkością postępują te zjawiska. Myślę, że dobrze
    wiesz, że opad masy czynnej może nastąpić z wielu powodów, z których
    tylko jednym jest chroniczne niedoładowanie. Znacznie prościej uszkodzić
    akumulator w ten sposób można zwyczajnie nie przykręcając do do samochodu.

    Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak
    najbardziej niedoładowany ale w żadnym wypadku nie dojdzie do jego
    szybkiego zniszczenia. Często jest to po prostu kwestia eksploatacji.
    Większość akumulatorów w samochodach używanych głównie do jazdy miejskiej
    ma ten problem i ludzie jakoś żyją.

    Tomek


  • 106. Data: 2014-01-24 13:34:14
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 13:31:51 +0100, Adam napisał(a):

    > śliski temat

    Zmien na zimowki, przyczepnosc sie poprawi ;)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba


  • 107. Data: 2014-01-24 14:08:35
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Jan 2014 17:57:02 +0000 (UTC), w <lbrl5e$b0o$10@dont-email.me>, Tomasz
    Stiller <k...@l...eu.org> napisał(-a):

    > Odesłałem zatem do wykresu spalania jednostkowego
    > dowolnego silnika spalinowego, gdzie sam producent przyznaje się do
    > niższej sprawności silnika przy niższej prędkości obrotowej.

    A ile niższa jest ta sprawność przy 1700rpm od sprawności przy np. 2400rpm?


  • 108. Data: 2014-01-24 14:11:18
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Jan 2014 14:18:01 +0000 (UTC), w <lbr8ap$1kt$14@dont-email.me>, Tomasz
    Stiller <k...@l...eu.org> napisał(-a):

    > > Bo poniewaz?
    >
    > Po ponieważ tak mówi dynamika gazów - taki dział fizyki gdybyś nie
    > wiedział.

    A komputer pokładowy co mówi?


  • 109. Data: 2014-01-24 14:19:48
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 14:08:35 +0100, r...@k...pl wrote:

    > A ile niższa jest ta sprawność przy 1700rpm od sprawności przy np.
    > 2400rpm?

    To już zależy od konkretnego modelu silnika. W skrajnym przypadku sięga
    50%.

    Tomek


  • 110. Data: 2014-01-24 14:30:06
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Mysle ze to tez zalezy od stylu jazdy.

    Mniej bedzie palil samochod przy jednostajnej jezdzie np 90km/h na 5-tym
    biegu i predkosci obrotowej ok 1700obr/m niz na 4-tym przy przedkosci
    obrotowej 2500...

    Oczywiscie jak bedzie potrzeba przyspieszenia to wiecej spali na wyzszym
    biegu.

    Jakos w moim aucie zawsze pokazuje mniej jak jade rownomiernie na
    wyzszym biegu niz nizszym...dziwne?


strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: