  • 91. Data: 2014-01-24 12:48:27
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 12:45:37 +0100, sqlwiel wrote:

    > Weź-że się wreszcie zamknij, albo przejdźcie na priv, albo umówcie się
    > na ustawkę.

    A co KF Ci nie działa?

    Tomek

  • 92. Data: 2014-01-24 12:55:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-24, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > No i jak to się ma w odniesieniu do sprawności ogólnej silniak? Nijak.

    A czy ja dyskutuje o sprawnosci silnika w tym momencie?

    > Zupełnie też umknął Ci fakt, że mój argument z otwarciem przepustnicy nie
    > ma żadnego zastosowania do diesla. A tam przebieg spalania właściwego
    > wygląda bardzo podobnie do silników benzynowych.

    No a jak mial mi nie umknac jak ja dyskutuje o rzekomym wiekszym
    zapotrzebowaniu na moc przy przymknietej przepustnicy i rzekomej wiekszej
    sprawnosci z powodu przepustnicy otwartej (brak oporow).

    > Po prostu nie rozumiesz tego pojęcia. Założę się, że z uporem maniaka
    > męczysz swój samochód na wysokim biegu i niskich obrotach, bo przecież
    > wydaje się, że wtedy będzie palił najmniej.

    Z uporem maniaka traktujesz wszystkich jak idiotow i gdybys sie zalozyl to
    bys przegral. Bo staram sie samochodem jezdzic w okolicach maksymalnego
    momentu obrotowego.

    A teraz ciekawostka - mam w motocyklu silnik 1164 ccm, moc 120 kW, maks.
    moment przy 8300 RPM. No i jedac na 6 biegu nie przekraczajac 5500 RPM
    spalanie jest nizsze od tego, gdybym jechal na 5 biegu przy 6000 RPM
    a wynika to tylko z konstrukcji/zestrojenia gaznikow ktore w granicach
    tej predkosci obrotowej zaczynaja sie w nich otwierac przepustnice
    podcisnieniowe. Niby silnik ma wieksza sprawnosc przy 8300 RPM,
    ale jadac tak to bym skotlowal 2x wiecej paliwa.

    > Tylko, że to nie jest zwykle przyczyną śmierci akumulatora. Akumulatory
    > umierają najczęściej z przeładowania, albo całkowitego rozładowania.
    > Niedoładowany akumulator może funkcjonować bardzo długo. No ale widać, że
    > o akumulatorach również masz średnie pojęcie. W końcu do znajomości
    > fizyki, dochodzi potrzeba ogarnięcia chemii na podstawowym poziomie.

    To mnie rozbawiles tym co napisales... No i to ja mialem stosowac osobiste
    wycieczki?

    No nic, tkwij sobie dalej w swej zajebistosci, ja nie mam w zwyczaju
    rozmawiac z zarozumialymi bufonami :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 93. Data: 2014-01-24 12:59:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 11:28:18 AM, you wrote:

    [...]

    > W którym momencie działamy z większą sprawnością?

    Na przejechanie odcinka A do B z prędkością 90 km/h na biegu x
    zużyjesz 7l paliwa. Na biegu y - 6l paliwa. W którym przypadku
    działamy z większą sprawnoscią?

    To, co interesuje nas, to ekonomia a nie teoretyczna sprawność silnika
    spalinowego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 94. Data: 2014-01-24 13:00:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Friday, January 24, 2014, 11:41:29 AM, you wrote:

    [...]

    > bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turbo

    Tylko dlaczego ciągle krąży mit o elastyczności?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 95. Data: 2014-01-24 13:03:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-24, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > działamy z większą sprawnoscią?
    >
    > To, co interesuje nas, to ekonomia a nie teoretyczna sprawność silnika

    Myslisz, ze zrozumie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 96. Data: 2014-01-24 13:04:44
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 24 January 2014 13:00:52 UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tylko dlaczego ciągle krąży mit o elastyczności?

    Bo wedle badań Instytu Pieczenia Kapusty, średni czas połowicznego rozpadu mitu to 10
    lat.

    BPMSPANC.

    AdamK

  • 97. Data: 2014-01-24 13:10:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    bo diesel dieslowi nierówny :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 98. Data: 2014-01-24 13:12:38
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 11:55:56 +0000, AZ wrote:
    > A czy ja dyskutuje o sprawnosci silnika w tym momencie?

    Cały nasz wątek dotyczy sprawności silnika, tak jak byś tego nie zauważył.

    > No a jak mial mi nie umknac jak ja dyskutuje o rzekomym wiekszym
    > zapotrzebowaniu na moc przy przymknietej przepustnicy i rzekomej
    > wiekszej sprawnosci z powodu przepustnicy otwartej (brak oporow).

    Ponieważ sprawność kolego liczy się w rozrachunku ogólnym. Ilość energii
    dostarczanej, do ilości energii otrzymywanej po odjęciu wszystkich strat
    własnych. To dlatego, pomimo że opory a więc i straty wynikające z tarcia
    przy wyższych obrotach są wyższe, w rozrachunku ogólnym nadal silnik przy
    wyższych obrotach jest sprawniejszy. Co więcej ma też zazwyczaj mniejsze
    zużycie właściwe paliwa - a więc potrzebuje mniej paliwa do
    wyprodukowania 1kW.

    > A teraz ciekawostka - mam w motocyklu silnik 1164 ccm, (....)

    Na prawdę uważasz, że to co napisałeś wnosi cokolwiek w temacie
    sprawności silnika w przeciętnym samochodzie?

    > (...) No i to ja mialem stosowac osobiste wycieczki?

    LoL, mówi to gość wyzywający swojego adwersarza od bufona ;)

    Tomek

  • 99. Data: 2014-01-24 13:17:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 12:41:19 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > o akumulatorach również masz średnie pojęcie. W końcu do znajomości
    > fizyki, dochodzi potrzeba ogarnięcia chemii na podstawowym poziomie.

    Nie tylko potrzebujesz snickersa ale trochę rzeczywistości.

    W swojej zajebistości przemyśl sobie sprawę krystalizacji siarczanu
    ołowiu na elektrodach oraz wypychaniu masy czynnej elektrod przez
    rosnące kryształy. Popularnie to zjawisko nazywa się zasiarczeniem i w
    ostatecznym efekcie jest nieodwracalne - masy, która opadła na dno
    akumulatora w elektrody nie wepchniesz nawet jeśli uda ci się
    rozpuścić kryształy.

    Długo niedoładowany akumulator to akumulator zniszczony. Jedynie w
    pełni naładowany akumulator kwasowo-ołowiowy może być długo
    przechowywany i nie traci zwoich własciwosci. Jeszcze lepiej, gdy
    akumulator po pełnym ładowaniu stale pracuje w trybie buforowym
    (2.3-2.4V/ogniwo) a tylko od czasu do czasu jest głęboko rozładowywany
    i natychmiast ładowany do pełnego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 100. Data: 2014-01-24 13:18:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Friday, January 24, 2014, 1:03:26 PM, you wrote:

    > Myslisz, ze zrozumie?

    Wątpię.

    --
    Best regards,