  • 61. Data: 2014-01-23 21:51:55
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F" wrote in message news:52e0df6a$0$2152$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

    Opel Ampera tak właśnie działa

    > No ba - coraz wiecej hybryd jezdzi, a Priusy pala raczej malo.

    Tylko większość hybryd jest napędzana silnikiem spalinowym, a elektryczny
    jest dodatkowo. A Prius akurat pali dużo...

    --
    Axel

  • 62. Data: 2014-01-23 22:00:09
    Od: twardziejszy <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    W dniu 23.01.2014 10:10, ToMasz pisze:
> [...]
    > silniki elektryczne napędzające koła. duże straty nieprawdaż? otóż
    > dzięki optymalnej pracy silnika spalinowego okazało się ze sumarycznie

    Jaguar C-X75 - jedyny samochód "elektryczny", który mógłby być obiektem
    marzeń (wersja z turbinami oczywiście) ;) Reszta - sama smutna
    eko-hüjnia na baterie, którą na siłę chcą nas zainteresować spece od
    marketingu.

    --
    pzdr

  • 63. Data: 2014-01-23 22:30:48
    Od: Martin Fox <f...@f...com.pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 19:25:01 +0100, anacron napisał(a):

    > Problem w tym, że to tak nie działa, przy VI nadal brakuje następnego bo
    > zestopniowali tak skrzynie, że te 6 pokrywa te 5 wcześniejszych.
    > O ile dobrze pamiętam ja na VI przy 140km/h mam 3000 obrotów (diesel)

    No ja w c-klasie mialem jakies 3500 (mniej wiecej) - i ten bieg kolejny,
    który by zdjął te 700obr/min by się przydał :P

    --
    Martin Fox

  • 64. Data: 2014-01-23 22:48:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2014, Tomasz Stiller wrote:

    > Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Moc uzyskana z silnika nie równa w
    > zasadzie nigdy mocy przekazywanej na koła, prawda?

    Prawda.

    > Przy niższych
    > prędkościach obrotowych coraz większą (proporcjonalnie) część mocy
    > uzyskanej silnik zużywa na napędzanie siebie

    Ależ NIEPRAWDA.
    Nie bez powodu wskazałem przypadek krańcowy - biegu jałowego.
    Kiedy silnik będzie więcej palił, jak "jałowo" kręci się 1000rpm
    czy 2500 rpm?
    No to *jakiś* zakres pobieranej mocy, przy której pali więcej
    przy 2500 rpm jest, prawda? Do dyskusji pozostaje wyłącznie
    ścisłość jego określenia ;)

    > klimatyzacja, alternator etc.

    Te wyłączyłem z listy, bo może być trudno o *proste* rozważenie.

    > Ale także na pokonywanie oporów własnych skrzyni biegów i innych
    > elementów napędowych.

    Te mogą rzeczywiście być różne przy różnych obrotach.
    I tu trudno wskazać kontrargument inni, niż "oczekuję że
    nie będzie to wystarczająco dużo" :)

    > Dlatego nie trudno sobie wyobrazić sytuację, że przy tym samym _spalaniu_
    > możemy na różnych biegach jechać z różną prędkością.

    Ale NIE O TYM była mowa!
    Kryterium było proste: jedziemy z jednakową prędkością, taką, że
    do napędzania samochodu wystarczy ułamek mocy silnika.
    Uprzejmie proszę o nie przenoszenie argumentów w tematykę co do
    której nie zabierałem głosu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2014-01-23 22:56:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Martin,

    > A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
    > szóstego biegu...

    Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają
    przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po
    drodze musisz więcej kilkiem mieszać :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2014-01-23 23:02:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    > Z zaspy kiedys wyciagalem, ale opilkow z baku, i to jeszcze na letnich
    > oponach, chyba bym nie potrafil...

    Te opiłki na letnich oponach mi się najbardziej podobają.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 67. Data: 2014-01-24 00:01:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 21:51:55 +0100, Axel napisał(a):
    > Opel Ampera tak właśnie działa

    > Tylko większość hybryd jest napędzana silnikiem spalinowym, a elektryczny
    > jest dodatkowo. A Prius akurat pali dużo...

    Ale razem to dziala tak ja wyzej opisano. Silnik spalinowy sie kreci w
    zakresie optymalnej pracy, nadwyzka mocy laduje akumulator.

    J.

  • 68. Data: 2014-01-24 00:36:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 22:56:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają
    > przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po
    > drodze musisz więcej kilkiem mieszać :(

    Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby zagonić
    na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.

  • 69. Data: 2014-01-24 09:02:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-01-24 00:01, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Ale razem to dziala tak ja wyzej opisano. Silnik spalinowy sie kreci w
    > zakresie optymalnej pracy, nadwyzka mocy laduje akumulator.

    No raczej nie

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 70. Data: 2014-01-24 10:14:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości
    Dnia 2014-01-24 00:01, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    >No raczej nie

    Sadzac po opisie to wlasnie tak.
    Jest tam sprytna przekladnia z dwoma motogeneratorami elektrycznymi,
    ktora moze robic za skrzynie CVT, i tez odbierac lub dodawac mocy.

    Akumulator tam maly i slaby, to powiedzmy ze w trasie trzeba polegac
    na silniku spalinowym, ale po miescie mozna podladowac aku, wylaczyc
    silnik, pojezdzic na elektrycznym, wlaczyc, podladowac ...

    J.