  • 41. Data: 2019-02-11 17:59:56
    Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    >> W dieslach się regeneruje wtryskiwacze,
    >
    > W benzyniakach też.

    W benzyniakach tez padaja? W kazdych czy tylko w tych nowych?
    Bo jeszcze sie nie spotkałem...

    > A w benzyniakach zapłonowe.

    Serio serio? Znow odkreciłem tego w zyciu troche i nigdy nie miałem
    problemu. W dieslu ostatnio na 2 zestawy wtryskiwaczy jeden bezproblemowo
    a drugi u specjalisty za ponad 1kzł... O zarowych nie wspominam bo mam 2
    zestawy ktore nie chca sie odkrecic i czekam kiedy padna (chciałem
    wymienic profilaktycznie...)

    > Benzyniaki też.

    O tym oszustwie to nawet nie ma co wspominac.

    > Mniej energii (paliwa) idzie w grzanie, to i nagrzewają się wolniej.

    > Benzyniaki też mają już filtry.

    I tez takie awaryjne?

    > Ale to takie sprzed 30 lat, albo zepsute.
    > Zepsute benzyniaki zapalają jeszcze gorzej, a im do zepsucia potrzeba
    > dużo mniej, wystarczy wilgoć w powietrzu, albo kiepski kabel wysokiego
    > napięcia, cewka, albo świeca....

    W koncu gdzies sie zgadzamy - sprawne auto odpala dobrze niezaleznie od
    uzytego paliwa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 42. Data: 2019-02-11 18:02:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-02-2019 o 00:30, PiteR pisze:

    > tak zepsute diesle

    > benzyniaki zawsze jakoś tam zapalą

    No właśnie nie.
    Jest dokładnie odwrotnie - prądy w benzyniakach dawały mi się we znaki
    nie raz, diesle dwa razy - jeden 28 lat temu, a drugi 26.

    Nowoczesne nigdy.

    > Lepiej wymienić kiepski kabel wysokiego napięcia niż pierścienie.

    A co to - benzyniak pierścieni nie ma, czy co?

    > Diesle wymagają dobrych materiałów i dokładniejszej obróbki. W czasach
    > tandety to ucierpi pierwsze. Lekkie zużycie, brak kompresjii już
    > problemy z zapalaniem.

    Znasz kogoś kto miał młodego diesla i potwierdził Ci tego typu wydumane
    gazetowe problemy?
    Bo ja nie.

    A benzyniaki - i owszem, sam takie miałem.
    A to komputer wtrysku trzeba było wymienić, a to cewka padła, a to na
    gazie nie jechał.....
    Wszystko kupowane jako nowe, problemy po kilku latach, albo i na drugi
    dzień po zakupie.

  • 43. Data: 2019-02-11 18:04:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-02-2019 o 14:35, z pisze:

    > To co piszesz to może być prawda tylko czas idzie do przodu i zaczyna
    > dotyczyć to także benzyn.
    >
    > Co tu zrobić? Co tu zrobić? Może Prius? ;-)

    A zdzierżysz CVT?
    Ja nie jestem w stanie....

  • 44. Data: 2019-02-11 18:20:28
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 10.02.2019 o 19:42, z pisze:

    > Że smog? Litości. Przecież Polacy tacy trendi się nagle nie zrobili,
    > potrafią liczyć.

    Diesle takie złeeeee! \m/
    Tylko że obecne normy spalin jakoś nie potwierdzają tej całej nagonki:
    http://pokazywarka.pl/0du13x/

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 45. Data: 2019-02-11 18:24:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pisze tak:

    > Piter, pitolisz wasc.

    że diesle dwumasy mają? ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 47. Data: 2019-02-11 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Wiesz benzynę łatwo zagazujesz i masz połowę kosztów paliwa na dzień
    > dobry z dieslem juz tak dobrze nie ma.

    Połowe? To długo nie pojezdzisz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 46. Data: 2019-02-11 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Każdy ma swoje wady i zalety i każdym można mieć "jazdę" ale żeby
    > powiedzieć że dizel cię wykończy finansowo bardziej niż benzyna nie
    > mogę. Potwierdzają to znajomi którzy też się poprzesiadali na
    > roczniki powiedzmy ok. 2005-2010 w dieslach.
    >
    > O nowszych się nie wypowiadam bo to teren jeszcze nie znany ;-)

    Z tymi nowszymi zaczynaja sie własnie problemy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 48. Data: 2019-02-11 20:13:45
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 10 Feb 2019 22:54:05 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > turbina, dwumasa i jak jeszcze remont silnika to juz jest jackpot czyli finansowo

    LOL 200 tys!? I Niemiec płakał jak sprzedawał, a na imię miał Ahmed?

    Ja kupiłem poflotowego Focusa 1,8 TDCI. Kręcony raczej nie był, bo i po co?
    Gdy go kupowałem, to miał 170 tys. przebiegu, teraz ma 330 tys. Z większych
    awarii/napraw eksploatacyjnych:
    - raz alternator
    - raz akumulator
    - wahacze i amortyzatory przód
    - akumulator
    - tylne zawieszenie: mnóstwo jakiś gumek, cukierków i innego fajansu za
    kupę kasy
    Typowe dla diesla:
    - świece żarowe - jakieś grosze
    - dwumasa (wcześniej już ktoś zmieniał) - z wymianą blisko 2kPLN
    - EGR - pomogłoby czyszczenie, ale usterka została "usunięta" za 200 PLN w
    sposób radykalny i już nie powróci
    - droga jest wymiana rozrządu (dwa paski, jeden w kasecie, pracujący na
    mokro) - blisko 2kPLN, ale za to robi się ją co 200 tys. km.

    Auto jeździ jak szalone, pali do 7 litrów: 3-miasto, obwodnica, autostrada.
    Na drogach krajowych można zejść do 5l/100km Wymiany oleju co 20 tys. km.
    Pomiędzy wymianami zużywa litr oleju.

    Do czego zmierzam? Przez te wszytkie cud okazje od Niemca, które kupione z
    przebiegiem 200 tys. wymagają w krótkim czasie robienia wtrysków, turbiny,
    DPF, pierścieni, nabijania klimy itp. mój Focus już jest niesprzedawalny.
    Mam go dość, bo jest głośny, strasznie wolno się nagrzewa, zawieszenie jest
    twarde jak deska i chętnie bym go zmienił na coś innego, ale diesla z tym
    przebiegiem, to nawet w skupie wraków go nie wezmą.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 49. Data: 2019-02-11 20:36:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-11 o 18:59, Budzik pisze:
    > Z tymi nowszymi zaczynaja sie własnie problemy.

    A kiedyś się tak mówiło na wszystko nowsze od 1,9 TDI 90KM :-)

  • 50. Data: 2019-02-11 20:42:30

    W dniu 2019-02-11 o 18:24, PiteR pisze:

    > że diesle dwumasy mają? ;)

    Może ktoś rzuci kwotą ile teraz kosztuje dwumasa do powiedzmy golfa 1,9
    105 KM? 1000 zł?

    Bo kiedyś rzucano kwotami 3-5 tysi