  • 11. Data: 2011-12-29 11:20:49
    Temat: Re: Samochód na "2 lata" ?!
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Zapomniałem o Saxo właśnie. Podoba mi się. Przeglądam alledrogo i
    > gdzieniegdzie nawet z gazem można dostać :) Orientujesz się może jak
    > wyglądają ceny części? Wiadomo... w jednym aucie droższe to a tańsze
    > tamto - chodzi mi o proste uogólnienie. Jak to się kształtuje u francuzów?

    Oprocz rzadkich/luksusowaych marek ceny czesci sa bardzo podobne niezaleznie
    marki i modelu.

    Dysiek

  • 12. Data: 2011-12-29 11:21:26
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    W dniu 29.12.2011 10:30, MadMan pisze:

    > Kup Swifta. Ja kupiłem i się nie zawiodłem. No, może dobrze trafiłem...
    Podoba mi się jeszcze Nissan Sunny... ale jak stałem w Biedronce w
    kolejce to mówili, że jak u azjata coś walnie to już na amen i ceny
    części zaporowe...

  • 13. Data: 2011-12-29 11:23:33
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    W dniu 29.12.2011 11:19, PM pisze:

    > palio w mieście zżerał 10L lpg jak na 1.2L to jakiś horror.

    CC... tak palnąłem z sufitu. W moim przedziale to celuje pewnie w
    Punto/Tipo/Uno... nie wiem czy coś lepszego z Fiata uciągnę z 3ooo...?

  • 14. Data: 2011-12-29 11:26:24
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Podoba mi się jeszcze Nissan Sunny... ale jak stałem w Biedronce w kolejce
    > to mówili, że jak u azjata coś walnie to już na amen i ceny części
    > zaporowe...

    Za 3 tys to bedzie jeszcze made in japan i gwarantuje ci, ze w silniku nic
    ci nie padnie o ile ktos w miare dbal. A co do tego ze na amen i ze czesci
    zaporowe to zwykla legenda miejska.

    Dysiek

  • 15. Data: 2011-12-29 11:31:40
    Od: karbar <k...@w...pl>

    On 29.12.2011 10:16, XWindowsMen wrote:

    > Ford Escort ("mój" faworyt...dobre wyposażenie za relatywnie małe
    > pieniądze... gdzie jest haczyk?)

    Wygodny, dość duży, poprawnie się prowadzi. Halogeny nie są tylko dla
    ozdoby - naprawdę doświetlają pobocze. Silnik 1,6 16v i 1,8 16v dobrze
    radzą sobie z autkiem, 1,8 td z intercoolerem fajnie ciągnie i mało pali
    - niestety często dorżnięty.

    Ale co do wad:
    - rdza! nadkola, progi, podłużnice, podłoga - jak już się zaczęła, a się
    zaczęła, uwierz, niesamowicie trudna do opanowania - naprawy nieopłacalne
    - 1,6 16v i 1,8 16v benzynowe sporawo palą, 1,8 td często zarżnięty i są
    duże problemy przy odpalaniu na mrozie, 1,3 - słaby, w miarę oszczędny,
    prosty w naprawach, 1,4 - pali sporo więcej niż 1,3, jeździ niewiele
    lepiej niż 1,3 - mz bez sensu.
    - w autach teraz dostępnych notorycznie padają skrzynki przekaźników;
    - szybko zużywają się nieoryginalne przełączniki zespolone (odbijanie
    kierunkowskazów, samoczynne włączanie świateł drogowych, grzanie się
    manetki aż do utraty świateł mijania włącznie);
    - częste drobne i upierdliwe niedomagania elementów elektronicznych pod
    maską - nie unieruchamiają samochodu, ale powodują falowanie obrotów,
    gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła etc.

    Auto ogólnie fajne, ale nie daj się nabrać na ładny wygląd karoserii -
    to co najgorsze jest od dołu.

    pozdrawiam
    karbar

  • 16. Data: 2011-12-29 11:32:57
    Od: s2k <s...@d...pl>

    > dorzuć do listy saxo i zamiast gazu pomyśl o wolnossącym dieslu (1,4
    > lub 1,5, w peugeocie 106 też bywał zdaje się)

    Broń boże przed starym dieslem, ciągły kłopot i wysokie koszta
    eksploatacji. Diesel musi mieć super kondycje : kompresja, mocny
    akumulator, rozrusznik w supertanie, alternator w super stanie, pompa
    wtryskowa w super stanie, świece żarowe w superstanie. Jeden parametr
    odpada od normy i czekasz na śmieciarkę aż zapalisz na line.

    Przerobione na swojej skórze.

  • 17. Data: 2011-12-29 11:34:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "XWindowsMen" <x...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jdhb5s$9kr$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wdzięczny.
    >
    > Citroen AX
    > Daewoo Lanos/Tico/Nexia
    > Fiat Cinquecento/Punto/Tipo/Uno/Siena/Palio
    > Ford Escort ("mój" faworyt...dobre wyposażenie za relatywnie małe
    > pieniądze... gdzie jest haczyk?) Fiesta/Sierra
    > Mazda 323
    > Opel Astra/Corsa/Kadett
    > Peugeot 106/205/306
    > Skoda Felicia/Favorit
    > Toyota Celica/Corolla
    > VW Golf/Polo
    > Volvo... może jakieś stare?
    >
    > Sami widzicie o co mi chodzi...generalnie.

    Niebardzo - rozpiętość masz niezłą - astra, sierra, corolla i tico?
    To chcesz duże auto na 5 osób czy wypierdka na dwie, z trudem?

    > 1) Ma jeździć - nie wyglądać.
    > 2) Osiągi mnie nie interesują...niech tylko będzie ciut szybszy od mojego
    > roweru.
    > 3) Chciałbym coś w gazie... aczkolwiek przy moich przebiegach nie będę się
    > upierał. Byle nie chlał więcej jak 6-7l/100km
    > 4) Tak... wiem, za 3ooo PLN to mogę co najwyżej dobry rower kupić a nie
    > samochód... ale naprawdę, mogę "zdzierżyć" że tu "trochę" rdzy i tam coś
    > do poklepania...byle nie był klejony z 3w1 auto.
    >
    > Pomożecie?

    Daewoo Espero?
    Kupisz w dobrym stanie technicznym i bez rdzy nawet za 2000zł.

  • 18. Data: 2011-12-29 11:37:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karbar" napisał w wiadomości
> [...]

    >ozdoby - naprawdę doświetlają pobocze. Silnik 1,6 16v i 1,8 16v
    >dobrze radzą sobie z autkiem, 1,8 td z intercoolerem fajnie ciągnie i

    moj widac dorzniety, bo duzo pali. Ale moj opakowany w mondeo.

    >Ale co do wad:
    >- rdza! nadkola, progi, podłużnice, podłoga - jak już się zaczęła, a
    >się zaczęła, uwierz, niesamowicie trudna do opanowania - naprawy
    >nieopłacalne

    Ale to jest dokladnie to - kolega szuka samochodu na 2 lata :)

    >- 1,6 16v i 1,8 16v benzynowe sporawo palą, 1,8 td często zarżnięty i
    >są duże problemy przy odpalaniu na mrozie

    Mam dwa, ten starszy nie ma problemow. Chyba kwestia zadbania o
    swiece.

    J.

  • 19. Data: 2011-12-29 11:40:42
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-12-29 11:32, s2k pisze:

> [...]
    > wtryskowa w super stanie, świece żarowe w superstanie. Jeden parametr
    > odpada od normy i czekasz na śmieciarkę aż zapalisz na line.

    No to nie wiem jakiego miałeś tego diesla i w jakim stanie, ale ja mam
    14 letniego 1,9TD z przebiegiem licznikowym 405000 i jakoś nie miałem/
    nie mam problemów z odpaleniem w zimę. Wystarczy zadbać o świece i aku
    to diesel musi wtedy odpalić.

  • 20. Data: 2011-12-29 11:51:09
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    W dniu 29.12.2011 11:34, Pszemol pisze:

    > Niebardzo - rozpiętość masz niezłą - astra, sierra, corolla i tico?
    > To chcesz duże auto na 5 osób czy wypierdka na dwie, z trudem?

    Nie znam się - wrzuciłem to... co wyrzuciło alledrogo z opcjami: do 3000
    PLN, używane, + ewe. LPG, "wsiadać i jechać"

    > Daewoo Espero?
    > Kupisz w dobrym stanie technicznym i bez rdzy nawet za 2000zł.

    A z minusów? Oprócz tego, że Daewoo i źle się kojarzy? Orientujesz się
    ile to pali?