    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Samsung Solid B-2710
    Date: Tue, 28 Apr 2020 18:56:05 +0200

    Leży mi w szufladzie od paru lat nieużywany Samsung Solid B2710, z uwagi na swoją
    odporność na warunki atmosferyczne czeka tak od
    lata do lata na wyjazdy na wodę.
    Ale używałem B2710 kiedyś intensywnie na rowerze (w dedykowanym uchwycie rowerowym
    Krusell) do prostej nawigacji (z kartą Aero 2),
    nie pamiętam dokładnie kiedy ostatnio to było, kilka lat wstecz.
    Solid ma wgrane Java powered Google Maps v. 2.3.2
    Na dziś (kwiecień2020) nawigacja Google Maps się otwiera, pokazuje się kwadrat mapy z
    mojej okolicy prawdopodobnie zaciągnięty przez
    fon ze 3 lata temu, niestety przy dalszych próbach wyskakuje błąd (znika ekran
    nawigacji i pojawia się czysty ekran z napisem):
    '[X] Unknown error. Serious error. Please exit and restart'
    Restart programu nic nie daje, bo po jakimś czasie znów ten sam błąd.

    Pytania:
    1. Czy istnieje pod Javę nowsza wersja Google Maps niż 2.3.2?
    2. Czy aktualnie w 2020 roku da się używać na B2710 niegdyś mocno zachwalanego
    programiku TrekBuddy?

    Takie trochę rzeźbienie, ale chętnie bym Solida znów do kiery przyczepił, czego
    smartfon raczej nie przeżyje (a już szczególnie aku
    smarta szybko padnie bez batterypacka).

    Pytanie szersze:
    Skąd ściągnąć ostatnią wersję software'u (firmware'u) do Samsunga B-2710? Egzemplarz
    kupiony w sierpniu 2012 w polskim sklepie
    Electroworld, czyli niebrandowany.
    Nie umiem z fona odczytać wersji firmware (może ktoś podeśle link do skrótów
    klawiaturowych?).
    Kies "tradycyjnie" fona nie widzi (dżizas co za nieudany ten Kies).