  • 11. Data: 2010-07-15 11:03:48
    Temat: Re: Silnik benzynowy w Zafirze
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "J_K_K"

    > Jak się kupi złoma, pałowanego przez miszcza prostej ...

    Nie znam nikogo komu X16XEL nie żłopał oleju - jak taki jest to niech
    się odezwie - bez względu na pałowanie ;-)

  • 12. Data: 2010-07-15 11:58:39
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 11:03:48 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Użytkownik "J_K_K"

    > Nie znam nikogo komu X16XEL nie żłopał oleju - jak taki jest to niech
    > się odezwie - bez względu na pałowanie ;-)

    Odzywam się :)

    Licznik dobija 300 tyś km i między wymianami oleju 15-20 tyś dolewam
    niecały 1L. Chyba że to też jest za dużo ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 13. Data: 2010-07-15 12:09:45
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Jest jeszcze kilka takich wyjątków, zaczynam się zastanawiać, czy te co
    > biorą to nie są wyjątki :)

    daj spokój Mirku, nie ma sensu,
    nie przetłumaczysz ludziom, że w większości tych aut, które paliły oliwę
    wystarczyło zmienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy i był
    spokój, poszła fama, że Ople palą olej i niektórzy będą w to wierzyć i za 50
    lat,

    brat

  • 14. Data: 2010-07-15 12:12:21
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "huri_khan"

    > Odzywam się :)
    >
    > Licznik dobija 300 tyś km i między wymianami oleju 15-20 tyś dolewam
    > niecały 1L. Chyba że to też jest za dużo ?

    Szczęściarz ;-)

  • 15. Data: 2010-07-15 13:34:09
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    huri_khan pisze:

    > Odzywam się :)
    >
    > Licznik dobija 300 tyś km i między wymianami oleju 15-20 tyś dolewam
    > niecały 1L. Chyba że to też jest za dużo ?

    To jakiś zepsuty masz ten silnik.....

  • 16. Data: 2010-07-15 13:47:55
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    bratPit[pr] pisze:

    > daj spokój Mirku, nie ma sensu,
    > nie przetłumaczysz ludziom, że w większości tych aut, które paliły oliwę
    > wystarczyło zmienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy i był
    > spokój,

    A jaki jest tego koszt ? Myślę że dolewanie oleju nadal jest tańsze ale
    może się mylę ?

  • 17. Data: 2010-07-15 14:41:19
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > A jaki jest tego koszt ? Myślę że dolewanie oleju nadal jest tańsze ale
    > może się mylę ?

    zależy ile kto jeździ, na jakim oleju, w którym silniku miało by to być
    zrobione, koszt to pewnie kilka stówek w silniku 16v,
    jest nawet manual zrobiony przez kolegę z autokącika Astry, który pokazuje
    co prawda wymianę w 8V ale w 16V jest podobnie,
    http://www.astra.auto.pl/content/view/311/48/
    autor manualu pracuje w warsztacie i robią takie rzeczy klientom,

    brat

  • 18. Data: 2010-07-15 14:42:35
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Szymon Łuczak"

    > A jaki jest tego koszt ? Myślę że dolewanie oleju nadal jest tańsze
    > ale może się mylę ?

    Wymiana uszczelniaczy może pomóc, ale najczęściej (czytaj nie zawsze)
    nie pomaga, ponieważ w tych silnikach oprócz uszczelniaczy zaworowych
    szwankują pierścienie - zapiekają się czy coś takiego (nie wnikałem,
    wolałem dolewac oleju)

  • 19. Data: 2010-07-15 14:44:41
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "bratPit[pr]"

    > jest nawet manual zrobiony przez kolegę z autokącika Astry, który
    > pokazuje co prawda wymianę w 8V ale w 16V jest podobnie,

    Może i jest podobnie, ale 1.6 8v nie brał mi oleju a 16v jak smok.

  • 20. Data: 2010-07-15 15:18:40
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > nie pomaga, ponieważ w tych silnikach oprócz uszczelniaczy zaworowych
    > szwankują pierścienie - zapiekają się czy coś takiego (nie wnikałem,

    zależy o jakim silniku mówimy (konkretne oznaczenie), jest to istotne czy
    mowa np o X16XEL, Z16XE itd,
    generalnie jeżeli silnik do roku 2001 to wymiana uszczelniaczy pomaga w
    większości przypadków,
    jeżeli chodzi o silniki od MY 2002 to może być kwestia właśnie zapieczonych
    pierścieni - gdy ktoś uwierzył, że oliwę można wymieniać co 30kkm a nie co
    15kkm (co było zalecane wcześniej), efektem może być zapieczenie
    pierścieni - zgarniaczy oleju i jego spalanie w nieprzyzwoitych ilościach,

    brat