  • 41. Data: 2012-03-11 19:06:23
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jjip82$1t5$...@n...news.atman.pl...

    > Słabo przyłożyłeś się do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy pedałem
    > gazu, pedał w opór 100% mocy

    100% mocy będzie jak się rozpędzi silnik do wysokich obrotów - takich przy
    których maks. moc jest uzyskiwana.
    W przypadku słabego benzyniaka to będzie zbliżone do maks. obrotów tego
    silnika.
    Czyli np. na 5 biegu raczej ich się nie uzyska, bo autostrady nie wystarczy.

  • 42. Data: 2012-03-11 19:12:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/11/2012 07:06 PM, Cavallino wrote:

> [...]
    > silnika.
    > Czyli np. na 5 biegu raczej ich się nie uzyska, bo autostrady nie

    No o tym mówię, co innego wjeżdżać pod górę na 3 biegu jadąc 120 a co innego
    na piątym. Na początku jest najwyższy moment który jest gdzieś wcześniej
    a później jest na tyle wysoki, że wzrost obrotów daje wzrost mocy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 43. Data: 2012-03-11 19:44:41
    Temat: Kolejne zadanie - jak ktos lubi :)
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    Mamy punkty A i B auto przejechało z punktu A do punktu B z prędkością
    średnia 30 km/h z jaka musi wracać do A aby prędkość średnia wyniosła 60
    km/h dla całej wycieczki A -> B -> A :). odległość miedzy A i B można
    przyjąć dowolna

    Buniek

  • 44. Data: 2012-03-11 19:46:27
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > Słabo przyłożyłeś się do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy pedałem
    > gazu, pedał w opór 100% mocy, pedał 50% to 50% mocy... Tu istotne jest
    > na jakim biegu jest to jechane. Bo moc w danych technicznych to moc
    > maksymalna jaką silnik jest w stanie wygenerować i jest podane przy
    > jakich obrotach ta moc jest. Dodatkowo moc to jest moment x obroty, więc
    > żeby to oszacować to trzeba by mieć charakterystykę krzywej momentu dla
    > danego silnika.

    Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
    Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że
    silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
    kilometrów. Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.
    Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
    rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo
    przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
    czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
    jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
    maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
    więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
    większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego
    przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi
    nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
    oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
    Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
    pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć
    kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
    10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.

  • 45. Data: 2012-03-11 19:50:17
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

  • 46. Data: 2012-03-11 19:53:38
    Temat: Re: Kolejne zadanie - jak ktos lubi :)
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    BUNIEK <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > średnia 30 km/h z jaka musi wracać do A aby prędkość średnia wyniosła 60
    > km/h dla całej wycieczki A -> B -> A :). odległość miedzy A i B można

    W dizlu czy w benzynie jest auto?

  • 47. Data: 2012-03-11 19:55:34
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    > średnia 30 km/h z jaka musi wracać do A aby prędkość średnia wyniosła 60
    > km/h dla całej wycieczki A -> B -> A :). odległość miedzy A i B można

    :) no tak :) nich będzie dla obu paliw :)

  • 48. Data: 2012-03-11 20:07:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Mar 2012 18:50:17 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.

    a w zalozeniach co bylo ?

> [...]
    > silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
    > kilometrów. Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.

    Kogutku, nie p* o czyms, o czym nie masz zielonego pojecia.

    A najlepiej to po prostu nie p*, bo przeciez wiem ze masz troche pojecia,
    tylko najpierw pomysl, potem policz a potem pisz.

> [...]
    > nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i

    A moze sie myle - i faktycznie nie masz zielonego pojecia.
    Innymi slowy - stek bzdur. Z lokomotywa ci sie chyba pomylilo.

    > oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
    > Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
    > pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc

    Mozna. Ale jakie byly zalozenia zadania ?

    > a nawet ją przekroczyć kosztem większego zużycia paliwa.

    Zademonstrujesz to przekroczenie ?

    > A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
    > 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.

    podziwiam twoje auto. Ferrari czy dragster ?

    J.

  • 49. Data: 2012-03-11 20:16:51
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-11 19:46, kogutek wrote:

    > Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
    > Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną.

    Powiedz, że żartujesz sobie tylko.

    Shrek.

  • 50. Data: 2012-03-11 20:18:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/11/2012 07:46 PM, kogutek wrote:

    > Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.

    Pedałem otwierasz przepustnicę/zmieniasz dawkę paliwa a ile z tego mocy
    jest to zalezy od krzywej momentu
    > Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że
    > silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
    > kilometrów.

    Dobre, dobre! Czyli nadal nie wiesz co to jest moc. Czyli wg. Ciebie na
    wyjściu silnika nie da się wytworzyć w mocy ~80kW w postaci prądu?
    > Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.

    To już sobie sam obzdurałeś.
> [...]
    > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
    Czyli nigdy nie jechałeś samochodem V-max bo byś nie gadał takich głupot.

> [...]
    > kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
    > 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.

    Ale zrozumiałeś co napisałem? Od biegu zależy prędkośc obrotowa silnika
    a silnik ma konkretną charakterystykę przy danej prędkości obrotowej -
    maksymalna moc jaką może wygenerować.

    --
    Artur
    ZZR 1200