  • 51. Data: 2012-03-11 20:32:18
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > Pedałem otwierasz przepustnicę/zmieniasz dawkę paliwa a ile z tego mocy
    > jest to zalezy od krzywej momentu
    > >
    > Dobre, dobre! Czyli nadal nie wiesz co to jest moc. Czyli wg. Ciebie na
    > wyjściu silnika nie da się wytworzyć w mocy ~80kW w postaci prądu?
    > >
    > To już sobie sam obzdurałeś.
    > Czyli nigdy nie jechałeś samochodem V-max bo byś nie gadał takich głupot.

    > Ale zrozumiałeś co napisałem? Od biegu zależy prędkośc obrotowa silnika
    > a silnik ma konkretną charakterystykę przy danej prędkości obrotowej -
    > maksymalna moc jaką może wygenerować.

    Kto powiedział że na wyjściu silnika nie da się wytworzyć 80 kW prądu? Chyba
    Ty tak twierdzisz. Jak weźmiesz silnik benzynowy o mocy tak z 260-280 kW mocy
    cieplej to się da. Zużyje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinę. Takim co ma
    100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinę, się nie da.

  • 52. Data: 2012-03-11 20:41:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/11/2012 08:32 PM, kogutek wrote:

> [...]
    > cieplej to się da. Zużyje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinę. Takim co ma
    > 100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinę, się nie da.

    ROTFL. To z silnika samochodu który ma moc maksymalną 100 kW (bo o takim
    pisałeś) po stratach nie wytworzysz 80 kW? Weź no odezwij się do
    projektantów silników w lokomotywach bo widocznie o tym nie wiedzą...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 53. Data: 2012-03-11 20:52:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-11 19:46, kogutek wrote:
    > Jak podaje 100kW to znaczy że
    > silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
    > kilometrów.

    Sugerujesz że moc, objętość i odległość związane są jakąs zależnością i
    jest to ścisłe?

  • 54. Data: 2012-03-11 21:38:46
    Temat: Re: Silnik wspomagany wodorem?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-03-11 14:38, Czeslawek pisze:

    > Wg normy amerykańskiej podaje się moc na kołach, a więc moc silnika
    > pomniejszoną o sprawność układu przeniesienia napędu
    > http://chevrolet.wieszjak.pl/prezentacje-modeli-chev
    roleta/297747,4,Chevrolet-Suburban--czyli-jak-powsta
    ly-SUVy.html

    > Wg normy europejskiej podaje się moc samego silnika, a więc większą niż
    > jest na kołach.

    Dlatego wlasnie to napisalem, co napisalem.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 55. Data: 2012-03-11 21:48:07
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > ROTFL. To z silnika samochodu który ma moc maksymalną 100 kW (bo o takim
    > pisałeś) po stratach nie wytworzysz 80 kW? Weź no odezwij się do
    > projektantów silników w lokomotywach bo widocznie o tym nie wiedzą...

    Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieć ponad 300kW mocy cieplnej i
    przepalać ponad 30 litrów paliwa na godzinę. Przez chwilę takim co ma
    katalogową długotrwałą moc cieplną 100 kW też się da . Ale tylko przez chwilę.
    Skotłuje wtedy z 60-80 litrów paliwa w przeliczeniu na godzinę. Weź pod uwagę
    drobny szczegół. Silnik współpracujący z prądnicą ma dużo wyższą sprawność niż
    o podobnej mocy zainstalowany w samochodzie osobowym. Bo pracuje w optymalnym
    zakresie prędkości obrotowych i mocy.

  • 56. Data: 2012-03-11 22:31:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Mar 2012 20:48:07 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieć ponad 300kW mocy cieplnej i

    No i ma

    > przepalać ponad 30 litrów paliwa na godzinę.

    Odszukaj co pisalem o spalaniu Nubiry.

    > Przez chwilę takim co ma
    > katalogową długotrwałą moc cieplną 100 kW też się da.
    > Ale tylko przez chwilę.

    Przez chwile - do konca baku. Badz spokojny ze Niemcy tak testuja samochody
    - przeciez moze im sie trafic taki kierowca.

> [...]
    > o podobnej mocy zainstalowany w samochodzie osobowym. Bo pracuje w optymalnym

    samochod tez czasem zapewnia optymalne warunki pracy.

    J.

  • 57. Data: 2012-03-11 22:49:38
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-11 20:32, kogutek wrote:

> [...]
    > cieplej to się da. Zużyje wtedy ok 30 litrów benzyny na godzinę. Takim co ma
    > 100 kW mocy cieplnej, spala 10 litrów na godzinę, się nie da.

    Całe szczęście, ze mój grat o tym nie wie, bo jakby się dowiedział i
    zamiast 130 koni dawał ze 40, to bym się chyba pochlastał.

    http://imageshack.us/f/814/tomekwykres.jpg/ - akurat nie mój, ale ten
    sam model.

    Shrek.

  • 58. Data: 2012-03-11 23:08:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 11 Mar 2012 18:46:27 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    > Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
    > rozproszenia mocy jak idzie na straty.

    Parametrem ograniczającym moc silnika samochodu jest napełnianie cylindra
    mieszanką. W drugiej kolejności ograniczają osiągu możliwości opróżniania
    cylindra.

    Zapas możliwości rozpraszania mocy zazwyczaj jest bardzo duży, a największy
    problem z rozpraszaniem "strat" to akurat jest jak samochód stoi, a silnik
    pracuje na biegu jałowym.

> [...]
    > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
    > większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc.

    Zupełna nieprawda.
    Silnik ma raką samą moc zarówno przy ruszaniu jak i podczas maksymalnego
    ciągłego obciążenia. Samochody nie mają możliwości chwilowego dodawania
    mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe.

    To że wskaźnik chwilowego zużycia pokazuje więcej przy ruszaniu niż przy
    jeździe z prędkocią maksymalną wynika z tego że jest to wskazanie w
    l/100km, a wiec zależne od prędkości z jaką porusza się samochód.
    Sam silnik obciążony mocą maksymalną zużywa tą samą ilość paliwa -
    przykładowo 50l/h. Przy prędkości 100km/h oznaczać to bedzie chwilowe
    zużycie 50l/100km, przy 200km/h już 25l/100km.

  • 59. Data: 2012-03-11 23:15:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/11/2012 09:48 PM, kogutek wrote:

> [...]
    > o podobnej mocy zainstalowany w samochodzie osobowym. Bo pracuje w optymalnym

    To jeszcze mi powiedz skąd biorą się kilowaty na hamowni.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 60. Data: 2012-03-11 23:24:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/11/2012 11:08 PM, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > ciągłego obciążenia. Samochody nie mają możliwości chwilowego dodawania
    > mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe.

    Dokładnie. Gdyby tak było to nie stosowałoby się nitra (co jest
    powiązane z tym co napisałeś o napełnianiu) a po prostu wrzucało więcej
    paliwa i mam chwilowo dodatkową moc.

> [...]
    > przykładowo 50l/h. Przy prędkości 100km/h oznaczać to bedzie chwilowe
    > zużycie 50l/100km, przy 200km/h już 25l/100km.

    No i cała teoria kogutka w pizdu...

    Dodatkowo, żeby przy ruszaniu użyć moc maksymalną to trzeba by trzymać
    silnik na obrotach tam gdzie to maksimum jest. Czyli w benzyniakach to
    typowo 4-6 krpm a sprzęgłem wykorzystywać jak najwięcej tej mocy.

    --
    Artur
    ZZR 1200