  • 11. Data: 2018-08-18 08:19:04
    Temat: Re: Skoda kontra BMW
    Od: p...@g...com

    No prawie ;-)

    Do radzyńskiego szpitala trafiła kierująca skodą wraz z dwiema pasażerkami,

  • 12. Data: 2018-08-18 08:49:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2018 o 08:19, p...@g...com pisze:

    > Do radzyńskiego szpitala trafiła kierująca skodą wraz z dwiema pasażerkami,

    Jakby się skodilak nie złożył, to część z nich by trafiła zapewne na
    cmentarz. Po to jest strafa zgniotu, żeby się gniotła.

    Shrek

  • 13. Data: 2018-08-18 08:50:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-17 o 16:03, Janusz pisze:
    > Skoda wali w bok X5-ki i przód skasowany a w X5 tylko wgniecione drzwi,
    > nawet szyby całe, trzeba przyznać że ktoś inny na miejscu tej X5
    > cienko by miał.
    > Widać na filmie że baba nieźle zapierniczała tą skodą, oczywiście
    > stopu na skrzyżowaniu
    > nie zauważyła bo pewnie była zajęta rozmową z koleżankami bo sama nie
    > była.
    > https://www.sadistic.pl/zlozenie-sie-biednej-skody-w
    -spotkaniu-z-bmw-vt478516.htm

    Wyciągasz błędne wnioski.

    Przód każdego, porządnego samochodu jest tak skonstruowany, aby
    pochłaniał energię uderzenia. W tym celu projektanci projektują tzw.
    strefy zgniotu czyli miejsca, w których elementy konstrukcyjne muszą się
    powyginać. Boki samochodów natomiast są usztywniane. Progi, wzmocnienia
    wewnątrz drzwi to wszystko ma za zadanie usztywnić karoserię, zwłaszcza
    podczas uderzeń bocznych. Bok nie może się zbyt mocno wgnieść. Tam jest
    bardzo mało miejsca i w ten sposób osoby wewnątrz samochodu doznawałyby
    ciężkich obrażeń.

    Na tym filmie wszystko zagrało perfekcyjnie czyli bok samochodu nie
    został zbyt mocno wgnieciony, a przód drugiego samochodu przyjął siłę
    uderzenia w strefach zgniotu.

    Jak widać Skoda ma zgniecioną komorę silnika, ale kabina nienaruszona i
    tu się należy pochwała dla producentów, że jest to auto bezpieczne.

    Podobnie by było gdyby BMW uderzyło w Skodę. Wtedy Skoda miałaby lekko
    pogniecione drzwi, a w BMW byłby uszkodzony cały przód.

    Tak by było, bo tak to ma działać, bo tak są zaprojektowane samochody.

  • 14. Data: 2018-08-18 11:10:24
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-08-17 o 20:14, Shrek pisze:

    > To akurat dobrze o poldeuszu nie świadczy.
    >
    > Shrek

    Że niby przy stłuczce nie trzeba oddawać na złom, to wada? Pewnie żyjesz
    iluzją że przy 100km/h uderzasz w przeszkodę i wychodzisz z tego cało
    dzięki.... strefom kontrolowanego zgniotu? Zresztą nie w tym rzecz -
    następnych kilka zderzeń tych samochodów będzie wskazywało na Volvo, bo
    jak już napisałem - nie ma odpornych na ciosy aut - są tylko
    nietrafione, o to mi chodzi że odporność na uderzenia BMW to mit..

  • 15. Data: 2018-08-18 11:13:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2018 o 11:10, Trybun pisze:

    > Że niby przy stłuczce nie trzeba oddawać na złom, to wada? Pewnie żyjesz
    > iluzją że przy 100km/h uderzasz w przeszkodę i wychodzisz z tego cało
    > dzięki.... strefom kontrolowanego zgniotu?

    Rozumiem, że uważasz, że strefy zgniotu to niepeotrzebny spisek
    producentów?

    Ps - gdzie tu widziałeś byle stłuczkę?

    Shrek

  • 16. Data: 2018-08-18 11:54:06
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

> [...]
    > Skoda wali w bok X5-ki i przód skasowany a w X5 tylko wgniecione drzwi,
    > nawet szyby całe, trzeba przyznać że ktoś inny na miejscu tej X5 cienko

    Tak się wektory siły szczęśliwie rozłożyły że spora część energii
    została poszła na przestawienie BMKI o 180 stopni.

  • 17. Data: 2018-08-18 12:39:57
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-08-18 o 11:13, Shrek pisze:

    > Rozumiem, że uważasz, że strefy zgniotu to niepeotrzebny spisek
    > producentów?
    >
    > Ps - gdzie tu widziałeś byle stłuczkę?
    >
    > Shrek

    Powiem tak - bezpieczniej będę się czuł w starym jankeskim "krążowniku
    szos" niż w nowej Skarpecie, z super innowacyjnymi strefami zgniotu.

    Nie widziałem, nie zaglądałem pod link. Odpisałem tylko na zachwyty nad
    "pancernością" BMW i "marnością" Skody.

  • 18. Data: 2018-08-18 12:46:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2018 o 12:39, Trybun pisze:

    > Powiem tak - bezpieczniej będę się czuł w starym jankeskim "krążowniku
    > szos" niż w nowej Skarpecie, z super innowacyjnymi strefami zgniotu.

    https://www.youtube.com/watch?v=joMK1WZjP7g

    Shrek

  • 19. Data: 2018-08-18 17:40:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-18 o 12:46, Shrek pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=joMK1WZjP7g

    Dobry film. Świetnie pokazuje jaka zaszła poprawa bezpieczeństwa.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2018-08-18 18:28:11

    Sat, 18 Aug 2018 12:39:57 +0200, w <5b77f709$0$619$65785112@news.neostrada.pl>,
    Trybun <c...@j...ru> napisał(-a):

    > Powiem tak - bezpieczniej będę się czuł w starym jankeskim "krążowniku
    > szos" niż w nowej Skarpecie, z super innowacyjnymi strefami zgniotu.

    Dobrze napisałeś -- "będzie się czuł bezpieczniej".
    Bo rzeczywistość będzie inna.