  • 21. Data: 2016-09-24 23:11:39
    Temat: Re: Smar do przegubów
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ten ciagutkowy to moze byc smar z bardzo drobnymi trocinami, raczej z pylem z
    drewna. Mialem kiedys taki. Amerykanski byl. Uzywalem do wszystkiego. Po zmieszaniu z
    olejem przekladniowym sprawdzal sie jako smar do zwrotnic do malucha.

    raczej nie miał trocin, chyba że ich cząseczki były drobniejsze niż
    mąka. miał za to w cholerę atestów. Kolega smarował nim jakieś super
    odpowiedzialne oringi, czy inne uszczelniacze. smar miał atest na
    kontakt z żywnością, w sensie jakieś smarowanie powierzchni trących w
    maszynie do robienia lodów czy pączków...
    JA go kupiłem od gościa z allegro. "smar biały z kanady. nie wiem do
    czego".
    ToMasz

  • 22. Data: 2016-09-25 01:01:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 24 Sep 2016 23:11:39 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > kontakt z żywnością, w sensie jakieś smarowanie powierzchni trących w
    > maszynie do robienia lodów czy pączków...

    Nie będzie to zwykły smar silikonowy?
    http://www.hexagon.biz.pl/oferta/smar-silikonowy-cx8
    0-puszka-500ml-p-106.html

    Ciągnie się jak piszesz, biały jak piszesz i stosowany jest przy żywności.

  • 23. Data: 2016-09-25 10:01:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie będzie to zwykły smar silikonowy?
    > http://www.hexagon.biz.pl/oferta/smar-silikonowy-cx8
    0-puszka-500ml-p-106.html

    > Ciągnie się jak piszesz, biały jak piszesz i stosowany jest przy żywności.

    raczej nie. nie posiadam smaru silikonowego, ale o ile pamiętam, to
    silikonowy był bliższy wazelinie. Pal licho resztkę mojego smaru,
    wskazówka jest taka, abyś Ty użył smaru o podonej właściwości. skoro ten
    smar wyraźnie lepiej "brudzi" kulki (niż łt4) w moich łożyskach, to może
    w Twoich przegubach (i nietypowych warunkach pracy) też się lepiej
    sprawdzi?

    ToMasz

  • 24. Data: 2016-09-26 09:26:29
    Od: p...@g...com

    -- Tam zresztą widać że problemy z przegubami były jeszcze na etapie projektu, auto
    ma zdecydowanie mniejszy maksymalny skręt kół niż wszystkie inne znane mi auta

    bledu konstrukcyjnego nie zlikwidujesz smarem a jesli w autach jezdzacych "normalnie"
    ten problem tez wystepuje to IMHO nie jest to tylko sprawa wysokiej temperatury ...
    probuj na forum hondy ale jesli tam po prostu zalecaja czestsza wymiane to nie
    oczekiwalbym cudow

  • 25. Data: 2016-09-26 14:01:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Smar grafitowy to najpodlejszy z istniejacych smarow.
    >Smaruje sie nim najbardziej toporne mechanizmy gasiennice, liny,
    >mechanizmy
    >pracujace w ciezkich warunkach takie jak resory, elementy mlynow do
    >skal,
    >malo odpowiedzialne mechanizmy w kopalniach, zwrotnice w transporcie
    >szynowym.
    >Dozuje sie go za pomoca narzedzi typu szpachelka albo lopata,
    >garsciami tez mozna.
    >Jest odporny na duze obciazenia ale do lozysk kulkowych sie nie
    >nadaje.

    A moze jednak jest to smar lepszy niz "zwykly" ?
    Jak sam piszesz - na duze obciazenia, i odporny na warunki
    srodowiskowe - w sensie - nawet jak ten "tlusty smar" wymyje,
    wyparuje, wyschnie, to grafit zostanie i troche smarowac bedzie.

    Do lozysk faktycznie sie nie uzywa ... ale moze warto sprobowac, skoro
    "zwykly smar" zawodzi ...

    J.

  • 26. Data: 2016-09-26 22:35:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak element do testow kosztuje tysiaczka to troche droga probe proponujesz. Wydaje mi
    sie ze pytajacemu chodzilo o recepte na dzialajace lekarstwo. Ze ktos zna i stosowal
    lub stosuje smar ktory w podobnych warunkach sie sprawdzil. Nie przewidzial ze tutaj
    uzytkownicy zesmarow to znaja smar, smar grafitowy, smar z miedzia. Znaja tylko z
    nazwy i nic nie wiedza o wlasciwosciach. Bo jak by przewidzial to by sobie dupy nie
    zawracal z zakladaniem tematu bo wychodzi ze wie wiecej niz doradzajacy. Siebie w tej
    wyliczance pomine z grzecznosci bo nie wypada twierdzic ze sie wie wiecej niz wszyscy
    wy tutaj wzieci. Ogolnie mozna przyjac ze jesli ja nie znam dostepnego gatunku smaru
    na jego dolegliwosc to takiego smaru nie ma.