  • 11. Data: 2016-09-23 17:35:29
    Temat: Re: Smar do przegubów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ns3b2n$45v$...@u...news.interia.pl...
    W dniu 2016-09-23 o 14:52, J.F. pisze:

    >Tego nie wiedziałem.
    >Może z tym litem coś mi się pomyliło?
    >Chodzi mi o smary w kolorze białym, używane od starego sprzętu audio
    >(np. magnetowidy), przez modelarstwo (modele latające), helikoptery,
    >podkaszarki, piły łańcuchowe, przemysł.

    Moze pomylilo Ci sie z jakim silikonowym ... a moze po prostu dales
    sie nabrac na bezczelny marketing - dostarczymy klientowi "lepszy
    smar" na bazie litu.
    I klient wierzy, no bo ktory klient wie, z czego jest smar zrobiony
    :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-09-23 18:10:48
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-09-23 o 17:35, J.F. pisze:
> [...]
    > bazie litu.
    > I klient wierzy, no bo ktory klient wie, z czego jest smar zrobiony :-)

    Ostatnio oglądałem na YT film o przegubie i gość mówił, że MUSI być tam
    smar molibdenowy.

  • 13. Data: 2016-09-23 20:06:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co wymieniac czesto smar skoro on nie pracuje. Przy duzych obciazeniach smar jest
    wyciskany i elementy pracuja na sucho. W miejscach styku odksztalcaja sie i silnie
    rozgrzewaja. Wysoka temperatura i duzy nacisk powoduje ze sa zgrzewane i zaraz zgrzew
    jest rozrywany. Powoduje to zmiane ksztaltu wspolpracujacych elementow. A ze sa one
    robione w tolerancjach jak dla lozysk to niewielkie zmiany ksztaltu powoduja ze
    sprzeglo staje. Potrzebny jest smar do lozysk tocznych silnie obciazonych. Nie jest
    wykluczone ze odpowiedni bylby smar inny niz z przerobki ropy. Oliwa i oleje
    wyciskane z nasion czesto maja lepsze wlasnosci smarne od mineralnych. Wada ich jest
    ze wlasnosci smarne szybko im sie koncza. Moze istnieja smary robione na bazie olejow
    roslinnych.

  • 14. Data: 2016-09-23 21:28:40
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 22.09.2016 o 23:44, Tomasz Pyra pisze:
    > Czy zna ktoś jakieś lepsze smary do przegubów, niż takie, które można kupić
    > w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?

    Smar molibdenowy.

    --
    Czarek

  • 15. Data: 2016-09-23 22:43:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > No i szukam rozwiązania.

    1. porzuć normalne rozwiązania, stosuj inne, do każdego przegubu
    (prawego i lewego) inna substancja, i sprawdzaj który dłużej pożyje.
    2. ja bym proponował jak najrzadszy smar jaki dostaniesz. tak czy owak
    siła odśrodkowa go wyciśnie na zewnątrz, ale rzadki przynajmniej będzie
    mógł wrócić. może zastosuj olej ze skrzyni biegów, ale taki gęsty jak miód.
    3. mam resztkę smaru, jego jest trudno opisać, bo jest zupełnie nie
    podobny do łt ani do tej szarej mazi z przegubów. Jak go ściśniesz
    pomiędzy dwoma palcami i rozłączysz je, smar wytworzy "ciągutki" jakbyś
    rozrywał ser na pizzy albo bawił się butaprenem. Sęk w tym, że mam go
    resztkę, nie mam opakowania, smar jest biały i pochodzi z kanady. Po co
    wogóle gadam o nim. ja na codzień widuje łożyska typu luźny kosz kulek.
    Smar łt gdzieś tam zawsze siedzi, pomiędzy kulkami i tyle. Tak jest od
    zawsze i przyzwyczailiśmy się że tak ma być. natomiast ten biały, z
    kanady, tak oblepia kosz i kulki, jakby jakaś farba olejna. Jeśli
    konwencjonalne metody zawodzą, to może popytaj wytwórców o smar który
    pozostawia "ciągutki"?
    ToMasz

  • 16. Data: 2016-09-24 00:33:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ten ciagutkowy to moze byc smar z bardzo drobnymi trocinami, raczej z pylem z drewna.
    Mialem kiedys taki. Amerykanski byl. Uzywalem do wszystkiego. Po zmieszaniu z olejem
    przekladniowym sprawdzal sie jako smar do zwrotnic do malucha.

  • 17. Data: 2016-09-24 01:09:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 23 Sep 2016 10:53:07 +0200, J.F. napisał(a):

    > A rajdowe srodowisko nie zna ?

    Generalnie to nie jest szeroki problem, a dotyczy tylko Civica EP3.
    Tam zresztą widać że problemy z przegubami były jeszcze na etapie projektu
    - auto ma zdecydowanie mniejszy maksymalny skręt kół niż wszystkie inne
    znane mi auta.

    I o ile w cywilnych warunkach jeszcze to jakoś działa (chociaż też jest to
    wtedy awaryjny element i poszukiwany na rynku wtórnym = drogi), to w
    sporcie już problem się robi poważny.

    > Smarow o ile pamietam jest cala masa.

    No jest, tylko co z tego skoro każdy jest "najlepszy".
    A nawet porównując parametry nie do końca wiem czego tam u mnie brakuje.

    > No to jeszcze jednen pomysl - wymieniac smar co rajd, albo nawet co
    > odcinek..

    No co rajd to teraz testuję, częściej nie da rady.

    > Eee, nie. Przekazany moment bedzie podobny. Za to moga byc ciekawe
    > momenty roznicowe, wieksze nawet niz te od silnika.

    No nie tak podobny.
    Normalnie opona ma współczynnik tarcia około 1 i każda dociśnięta jest
    swoją ćwiartką samochodu.

    Na zakręcie nie będzie więcej, bo nawet jak zewnętrzne koło się dociąża, to
    dyfer i tak nie poda większego momentu niż ten dla koła odciążonego.

    A sportowa opona i ma współczynnik tarcia coś tam większy, a dyfer pozwoli
    przekazać nawet cały moment tylko na zewnętrzne koło.

    Do tego dyfer też się spina przy hamowaniu przeciwdziałając blokowaniu
    tylko jednego koła - to też spore momenty przenoszone przez przeguby.

    > A moze wystarczy dorzucic smaru do nowych przegubow ?

    No tak zrobię - będę ładował tego smaru do pełna, może pomoże.

    > Ceramiczne tarcze powinny zmniejszyc nagrzewanie przegubu.
    >
    > I prawde mowiac w temperaturze bym szukal powodu.

    Tarcze muszą zostać takie jakie są.

    > Zmienic auto, to sie nie nadaje do rajdow - najwyrazniej :-)
    > Predkosci masz tak male, ze jedynka sie nadaje ?

    Na jedynce to może niezbyt dużo, ale na dwójce już całkiem sporo.

  • 18. Data: 2016-09-24 21:22:41
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-09-24 o 01:09, Tomasz Pyra pisze:

    > No jest, tylko co z tego skoro każdy jest "najlepszy".
    > A nawet porównując parametry nie do końca wiem czego tam u mnie brakuje.
    Dodaj grafitu do smaru, on zawsze smaruje nawet jak współpracujące
    powierzchnie "wycisną" smar. Molibdenowy też jest dobry ale tutaj jest
    ryzyko mieszania dwóch smarów, grafit jest w proszku.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 19. Data: 2016-09-24 22:09:35
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > 2. ...może zastosuj olej ze skrzyni biegów, ale taki gęsty jak miód.

    Podobnie kombinuję, jednak myślałem o zwykłym oleju silnikowy. Aplikacja
    raczej prosta, szczykawka, gruba igła i można przez osłonę przegubu
    wstrzyknąć zalewając go np do połowy. Raczej tam ciśnienia nie powinno
    być takiego aby przez nacięcie igły coś wywalało.

  • 20. Data: 2016-09-24 22:20:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Smar grafitowy to najpodlejszy z istniejacych smarow. Smaruje sie nim najbardziej
    toporne mechanizmy gasiennice, liny, mechanizmy pracujace w ciezkich warunkach takie
    jak resory, elementy mlynow do skal, malo odpowiedzialne mechanizmy w kopalniach,
    zwrotnice w transporcie szynowym. Dozuje sie go za pomoca narzedzi typu szpachelka
    albo lopata, garsciami tez mozna. Jest odporny na duze obciazenia ale do lozysk
    kulkowych sie nie nadaje. Sprzegla popularnie zwane w samochodach przegubami sa
    robione w tolerancjach wymiarowych lozysk. Jesli w samochodzie zacieraja sie sprzegla
    zwane przegubami bo wystepuja za duze obciazenia to trzeba zmienic sprzegla na numer
    wieksze. Jak sie nie da to trzeba zmienic samochod.