  • 11. Data: 2019-08-23 13:16:22
    Temat: Re: Sprzętowy generator liczb losowych
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    adam13lat wrote:

    > To się postaram o "Siostry Xero" tj. bliźniaczki.

    Bias może być wspólny, na tym polega cały problem. Dlatego nie opieraj
    swojego generatora o szum radiowy, "dość łatwo" będzie go strollować
    (a nawet dwa) za pomocą radyjka CB. Już lepiej kup rurkę GM na Allegro,
    jeśli Ci pasmo wystarczy. Kawałek granitu powinien je skutecznie
    poszerzyć. :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2019-08-23 13:24:19
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 13:16:22 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > (a nawet dwa) za pomocą radyjka CB. Już lepiej kup rurkę GM na Allegro,
    > jeśli Ci pasmo wystarczy. Kawałek granitu powinien je skutecznie

    Rurka GM powiadasz, granit powiadasz. Jakiś schemat ideowy podrzucisz?

    --
    Rozumiem, że wiesz co "fajnego" miały procesory Transmeta.

  • 13. Data: 2019-08-23 13:30:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    adam13lat wrote:

    > Rurka GM powiadasz, granit powiadasz. Jakiś schemat ideowy podrzucisz?

    W sumie, to sobie możesz nawet kupić gotowy licznik Geigera-Muellera i
    się szeregowo wpiąć transoptorem do głośniczka. Cały schemat.

    Radioaktywność to jedno ze zjawisk najlepiej pasujących do współczesnego
    rozumienia procesów losowych, więc ja bym poszedł w tę stronę. Kwestia
    tylko zdobycia dobrego "zarodka". Warto się oprzeć
    pokusie, bo dostawa może przyjść firmą kurierską ABW:

    https://dzienniklodzki.pl/16latek-ze-zloczewa-kupil-
    w-sieci-rude-uranu/ar/253167

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2019-08-23 13:40:35
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 13:30:40 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > W sumie, to sobie możesz nawet kupić gotowy licznik Geigera-Muellera i
    > się szeregowo wpiąć transoptorem do głośniczka. Cały schemat.

    Transoptorem szeregowo? A nie zamiast?

> [...]
    > tylko zdobycia dobrego "zarodka". Warto się oprzeć
    > pokusie, bo dostawa może przyjść firmą kurierską ABW:

    Mam taki stary kompas wojskowy, który świeci w nocy. Czy on będzie
    wystarczająco "trykał"? Czy "bardziejsza" będzie pryzma węgla w piwnicy
    przywiezionego z Ukrainy?

  • 15. Data: 2019-08-23 13:52:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    adam13lat wrote:

    > Transoptorem szeregowo? A nie zamiast?

    A chcesz się pozbyć akustycznego wskaźnika poprawności działania? To
    zamiast. :-)

    > Mam taki stary kompas wojskowy, który świeci w nocy. Czy on będzie
    > wystarczająco "trykał"?

    Jak jest oparty na radzie, to będzie, jak na trycie, to nie będzie.
    Potrzebujesz promieniowania gamma albo neutronów. Alfa i beta nie
    przejdą przez obudowę czujnika, jeśli to jest klasyczna szklana
    rurka GM. W półprzewodnikowych -- nie mam pojęcia.

    Bezpieczeństwo zależy od pasma. Kilkanaście kliknięć na minutę
    będziesz miał z tła. Litr granitowego tłucznia dookoła czujnika powinien
    trochę pomóc. Reszta na własne ryzyko. :-)

    Mając licznik znajdziesz sobie właściwe źródełko, co jest kolejną zaletą.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2019-08-23 14:05:50
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    adam13lat <a...@g...com> napisał(a):
    > Jak na płycie to nie "zewnętrzny".

    Co w tym złego?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2019-08-23 14:13:06
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 13:52:00 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > A chcesz się pozbyć akustycznego wskaźnika poprawności działania? To
    > zamiast. :-)

    > Jak jest oparty na radzie, to będzie, jak na trycie, to nie będzie.

    Można to jakoś sprawdzić bez czujnika. Tj. to z czego jest zrobiony.
    Bo kolor widoczny w dzień (pomarańczowy) i kolor poświaty w nocy
    (zielonkawy) nie za wiele chyba mówią?

> [...]
    > będziesz miał z tła. Litr granitowego tłucznia dookoła czujnika powinien
    > trochę pomóc. Reszta na własne ryzyko. :-)
    Znaczy się ten tłuczeń to taki filtr "dolnoprzepustowy"?

    > Mając licznik znajdziesz sobie właściwe źródełko, co jest kolejną zaletą.

    Co do źródełka. To koło domu wujostwa przepływa taki sobie kanał, którym
    płynie woda, która pochodzi z płukania węgla. Woda ta niesie muł.
    Czy ta woda "tryka" czy "nie tryka"? Czy bardziej "tryka" muł na dnie?

  • 18. Data: 2019-08-23 14:14:46
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 14:05:50 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Co w tym złego?

    A wiesz co "fajnego" miały procesory Transmeta?
    Jakieś 10 lat temu.

  • 19. Data: 2019-08-23 14:24:07
    Temat: Sprzętowy generator liczb losowych
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wakacje sa. W pilke bys pogral, na rowerze pojezdzil. Do czego Ci ten generator
    potrzebny?

  • 20. Data: 2019-08-23 14:26:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    adam13lat <a...@g...com> napisał(a):
    > A wiesz co "fajnego" miały procesory Transmeta?
    > Jakieś 10 lat temu.

    Drugi raz zadajesz to samo pytanie zamiast odpowiedzieć. Napisz od razu, że
    nie ufasz niczemu, czego sam nie skonstruujesz.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/